Ik heb een iMac met een firewire 120 Gb harddisk waar al mijn data op staat.
Ik heb nu ook maar eens een pc met windows xp aan mijn netwerk gehangen.
(soort omgekeerde switch) Ik kan vanaf de windows machine wel bij
mijn home directory op de mac, maar hoe kan ik mijn data op de externe harddisk
zichtbaar maken voor de pc? Ik moet iets doen op de mac lijkt mij, maar wat?
Ik denk dat je MacDrive op je windowsmachine moet zetten. Deze maakt dat hij het formaat van de Mac externe harde schijf kan lezen en gebruiken dat kun je hem in je netwerk ter beschikking stellen.
Sharepoints did the trick. Macdrive ziet alleen de mounts die met sharepoint eerst gemaakt moeten worden en voegt dan verder niets toe en is bovendien niet gratis.
Bedankt Martijn!
Macdrive is denk ik ook meer een stuk software wat het Mac bestandssysteem kan vertalen voor een pc?
Ik zie dat het probleem al is opgelost, maar kan het ook niet simpelweg via het Delen van bestanden in de Settings? In principe leest de Mac het bestandsformaat, als de externe drive aan de Mac hangt, en die voert dus de vertaalslag al uit voor de PC. Het enige wat je moet doen is de drive zelf delen voor netwerkgebruikt.
Jongens, het probleem is niet dat window xp het mac file systeem niet aan kan (of het nou
HFS+ is of UFS is, xp kan het via mijn netwerk wel lezen). het probleem was om mijn verschillende disks
te delen, cq zichtbaar te maken voor de pc. Dat gaat dus met sharepoints. Ik zou niet weten
hoe je dat gewoon in osx zou moeten doen.