Externe Harddisk

Ik ben op zoek naar een nieuwe harddisk en ik kam op de [i:aac484e06b]LaCie d2 Quadra Hard Drive[/i:aac484e06b], omdat ik zocht naar een ehdd met een snelle data overdracht. ( ik zocht naar firewire 800) Deze hdd heeft een eSata output en nu is mijn vraag of je zo'n poort in een mac mini kan zetten?

zoniet, weet iemand misschien een alternatief… ik wil er films op zetten (mkv bestanden) en die uiteindelijk connecten met een hdtv en daarop de films kijken.

[quote:11aab8a87a="Ilios"]Ik ben op zoek naar een nieuwe harddisk en ik kam op de [i:11aab8a87a]LaCie d2 Quadra Hard Drive[/i:11aab8a87a], omdat ik zocht naar een ehdd met een snelle data overdracht. ( ik zocht naar firewire 800) Deze hdd heeft een eSata output en nu is mijn vraag of je zo'n poort in een mac mini kan zetten?

zoniet, weet iemand misschien een alternatief… ik wil er films op zetten (mkv bestanden) en die uiteindelijk connecten met een hdtv en daarop de films kijken.[/quote:11aab8a87a]

Bent ook nieuwsgierig naar je vraag. Heb geen mac mini maar een macbook pro. Wil ook een extern HD schijf ( lacie ) erop hangen.

MvG,

[quote:ceb549b62e="Ilios"]Ik ben op zoek naar een nieuwe harddisk en ik kam op de [i:ceb549b62e]LaCie d2 Quadra Hard Drive[/i:ceb549b62e], omdat ik zocht naar een ehdd met een snelle data overdracht. ( ik zocht naar firewire 800) Deze hdd heeft een eSata output en nu is mijn vraag of je zo'n poort in een mac mini kan zetten?

zoniet, weet iemand misschien een alternatief… ik wil er films op zetten (mkv bestanden) en die uiteindelijk connecten met een hdtv en daarop de films kijken.[/quote:ceb549b62e]

Bent ook nieuwsgierig naar je vraag. Heb geen mac mini maar een macbook pro. Wil ook een extern HD schijf ( lacie ) erop hangen.

MvG,

Ik heb een externe harde schijf van Iomega (MiniMax) aan mijn MBP hangen en die werkt helemaal top. Kan je gewoon in de Mac Store kopen.

ik wil zoiezo 500 gb, en ik vroeg me af of usb 2.0 bij x264 of mkv films niet te langzaam is

Bij mij werkt dat gewoon. Ik stel voor anders in een applestore dit voor de zekerheid even na te vragen. succes

ook al mee bezig

eSATA is nogal nieuw, dus moet je wel hebben. Valt niet toe te voegen aan Mini, voo zover ik weet. Maar Firewire400 is prima voor de genoemde toepassingen, lijkt me. MBP heeft FW800, ook prima...

Heeft iemand ervaring met deze

[url=http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=322613]WD MyBookPro?

Ik heb een WD MyBook pro 500GB en die bevalt uitstekend, aangesloten via de FW800 en de GB's vliegen je om de oren. Prijstechnisch ook erg aantrekkelijk (€168,-!!). Maar wil je de FW800 voor de mini gebruiken? Bij mijn weten heeft de mini alleen een FW400 en USB2. Hoe wil je de setup gaan doen voor het kijken van films? Ik ben ook op zoek naar een mooie oplossing om tv en film te kijken.

Allebei de WD. Even off topic: Ik heb van Komplett (een betrouwbare firma) de WD Passport. Dat zijn bizonder handige dingen 'on the road', die ook erg betrouwbaar werken. Ik dacht trouwens dat WD in de USA erg goed staat aangeschreven.

Ik heb zelf sinds een week de WD mybook pro en ben er zeer over te spreken. Zeer mooi design (mooiste EHD op de markt) en fluisterstil. Vooral de functie dat wanneer de computer aan/uit gaat de HD hetzelfde doet en je niet afzonderlijk de HD hoeft in/uit te schakelen. Prima apparaat, aanrader!

En alle kabels zitten erbij! Het lange netsnoer is makkelijk en met de knop op de voorkant, de ring, kan je 'm makkelijk tussentijds uit- of stand-by zetten. De backup software vond ik niet zo bruikbaar voor mijzelf. Ik gebruik nu SuperDuper! en Backup van Apple. Wat bij mij de doorslag gaf waren de goede recensies en gebruikerservaringen op het net in combinatie met de gunstige prijs.

setup zou ik doen mac mini dvi-hdmi op fullhdtv en op die mac mini een ehdd

Je zou in principe een LaCie Porsche FireWire 400 (500GB) kunnen aansluiten op je Macmini Of misschien is een [url=http://www.miglia.com/products/storage/minibank/index.html] minibank[/url] iets voor jouw

[img:a6eb3ddf9c]http://www.miglia.com/products/storage/minibank/pix/images/MiniBank_airport_front_01.png [/img:a6eb3ddf9c]

Ik heb sinds een paar dagen ook de WD My Book. Ook alle aansluitingen FW800, alle kabels etc. De 500 Gb versie.

Doen!

[quote:7d80bf007f="bassbug"]Ik heb sinds een paar dagen ook de WD My Book. Ook alle aansluitingen FW800, alle kabels etc. De 500 Gb versie.

Doen![/quote:7d80bf007f]
Maar de meest gebruikte en geschikte poort FW 400 ontbreekt voor de meeste Mac’s…of zag ik dat verkeerd :roll:

[i:7d80bf007f]Niet doen (goedkoop = duurkoop)[/i:7d80bf007f] :innocent:

alle Macs hebben FW400. Alleen de snelste recente Macs hebben de nog snellere FW800. Er is ook USB2, maar dat is een CPU vreter

[quote:1da9ea88e1="bassbug"]alle Macs hebben FW400. Alleen de snelste recente Macs hebben de nog snellere FW800. Er is ook USB2, maar dat is een CPU vreter[/quote:1da9ea88e1] [quote:1da9ea88e1="bassbug"]Ik heb sinds een paar dagen ook de[b:1da9ea88e1] WD My Book.[/b:1da9ea88e1] Ook alle aansluitingen FW800, alle kabels etc. De 500 Gb versie.

Doen![/quote:1da9ea88e1]
FireWire 400[color=blue:1da9ea88e1][/color:1da9ea88e1] :roll:

[size=9:1da9ea88e1]overigens hebben niet alle Mac’s FW 400[/size:1da9ea88e1]

Ik heb ook de WD my book fire wire 400 en 800 en USB 2.0. Mij bevalt hij uitstekend. Ook erg mooi om te zien. Ik gebruik hem met een Macbook, dus aan 800 heb ik niets, maar een slimme meid is op haar toekomst voorbereid! Ik heb hem wel Mac geformatteerd omdat mijn Macbook vastliep. Nu draait alles als een tierelier. Op een houten tafel hoor je hem ietsje zoemen, maar als je hem ergens opzet, bijv een krant hoor je dat niet meer. In de advertenties lijkt hij wit, maar hij is wat grijzig. Ik vind het een aanrader.