externe harde schijf fireWire

Ik zoek een externe harde schijf om mijn gegevens te backuppen 20 of 40 GB (FireWire) dank

www.tweedehandsmac.nl

Ik denk dat die er pas zijn vanaf 80 gig tegenwoordig eigenlijk .

Tegenwoordig kom je standaard toch al in de buurt van minimaal 60 of zelfs 80 GB bij een externe HD. Wil je minder kun je denk ik toch het beste even een kijkje nemen op www.tweedehandsmac.nl

Kijk eens bij: www.lacie.nl

Mobile drives zijn rond de 20gb. Voor hetzelfde geld heb je evt een d2 met meer opslag.

Of bij een van de mede macosx.nl'ers: www.turbanus.nl

[size=9:713d91aa70](hee, turb, ik heb reclame voor je gemaakt, goed, he!) [/size:713d91aa70]

[quote:748f631110="pensioengerechtigde"]Ik zoek een externe harde schijf om mijn gegevens te backuppen 20 of 40 GB (FireWire) dank[/quote:748f631110]

Tjonge…
Als je echt iets wilt schrijven op dit forum mag t ook iets slimmer zijn.
Kom op…
Een schijf kun je gewoon even zoeken en aan 20 GB koop je je ook niet een ongeluk.
Je komt niet eens een echt vraag anders dan Ik wil een schijf (en dat wil ik even laten weten).
Geef dan wat specivicaties wat je er mee wilt doen.
Een schijf van 9200rpm of 10.000 0f weet ik wat …met firewire3 ofzo of firewire12 weet ik veel

Sorry hoor…maar ik iritteer me een beetje aan de desintresse in de vraag…

Excusses…

nou frits, dat om kwart voor drie 's nachts... kan je niet slapen? daar is ook een draadje voor hoor. ;)

hmm...jij bent anders ook nog aardig op. Nee, kom net thuis en kijk altijd macosx nog even na of er ergens iets geholpen kan worden of dat ik nog ergens van leren kan. En dan krijg je "ik zoek een schijf" "dank"

Tja…

Ik zit nog wat te werken en krijg dan zo nu en dan een melding dat iemand iets gepost heeft. Ik vond die van jou een beetje knorrig klinken, en dat gekoppeld aan het tijdstip... Maar je hebt eigenlijk wel gelijk. Truste dan maar.

Klopt is ook knorrig en deze confersatie zou ik normaal ook nu doen in en PB. Er stond ook bij "excusses" ik weet ook dat t knorrig is en ben me dat bewust. Maar soms ga je gewoon schrijven en denk je later wat strakker na. En toch vind ik dat t geschreven mag worden...

Soms moet je even je hart laten spreken…

T gaat verder ook nergens over hoor…

Slaap lekker

Ps, ik was ook net klaar met mn werk.

[quote:9232b4b723="pensioengerechtigde"]Ik zoek een externe harde schijf om mijn gegevens te backuppen 20 of 40 GB (FireWire) dank[/quote:9232b4b723]

Ik zou denken iPod! Heb je er meteen een fijne MP3 speler bij :slight_smile: Bovendien neemt 't retehandig mee. En er zijn mensen die nu met de introductie van de Gen4 iPod hun vorige iPod wellicht te koop aanbieden.

BTW, pensioengerechtigde, hoe si het afgelopen met je netwerkprobleem?

Bij RAF hebben ze nu nog wel wat in de aanbieding geloof ik. Zitten iig in Amersfoort & Hilversum en in nog wat plaatsen. Ik heb een LaCie "Porsche designed" 40Gb firewire schijf en die bevalt me erg goed. Ziet er mooi uit, klein en geen externe voeding nodig (voeding via firewire).

[quote:96c05fa353="imar"][quote:96c05fa353="pensioengerechtigde"]Ik zoek een externe harde schijf om mijn gegevens te backuppen 20 of 40 GB (FireWire) dank[/quote:96c05fa353]

Ik zou denken iPod! Heb je er meteen een fijne MP3 speler bij :slight_smile: Bovendien neemt 't retehandig mee. En er zijn mensen die nu met de introductie van de Gen4 iPod hun vorige iPod wellicht te koop aanbieden.

BTW, pensioengerechtigde, hoe si het afgelopen met je netwerkprobleem?[/quote:96c05fa353]

Ja een iPod dat is een goede reden om zo’n ding te kopen, ook al heb je een hekel aan muziek…

sorry maar die heb ik , ik wil echt een ext. andere harde schijf(fireW) groetjes Miriam

Bij Machouse Woerden hebben ze een 40 GB Smartdisk portable externe harde schijf voor 165 euro exclusief BTW. Voeding gaat via de firewirekabel. Zijn wel aardige schijven, ik heb een 60 GB versie vorig jaar aangeschaft toen ze nog veel duurder waren en ben er wel aardig tevreden over.

Visualfreak01 bedankt voor de tip ik kijk even groetjes Miriam

Zonde van het geld.

Ik zou gewoon een LaCie nemen Heb je voor ca €1 per GB een veel grotere schijf.

www.mailamac.nl

of

www.mailamac.be

Ligt eraan. Ik heb die schijf vorig jaar juist gekocht om ook onderweg met mijn iBook ervan gebruik te kunnen maken. Het is dan niet handig om allerlei kabels mee te moeten slepen. Je hoeft dan immers alleen het kleine schijfje en een firewirekabel mee te nemen.

Later is er ook nog een LaCie D2 schijf bij gekomen, maar dat was omdat voor een bepaald project een snellere en grotere schijf gewenst was.

Van beide heb ik nog steeds veel plezier. Die portable schijf is voor mij een soort van groot uitgevallen usb-stick met vlotte firewire-aansluiting geworden. Die portable gebruik ik overigens ook intensiever dan de LaCie schijf.

bedankt voor de reaktie.Het is niet om mee te nemen , wel om de gegevens veilig te hebben opgeslagen ingeval er iets met de Mac zou gebeuren. Ik heb er niet veel verstand van daarom mijn vraag voor de juiste link aub zodat ik wel de goeie heb. met dank Miriam