externe harde schijf formatteren voor mac

hallo,

Ik heb vandaag al een vraag gesteld maar daar werd me aanbevolen om een externe harde schijf te formatteren en in 2 partities te verdelen.
Ik wil de externe harde schijf alleen op mijn mac gebruiken maar hij is voor geformatteerd voor windows maar ze zeggen dat het makkelijk opnieuw te formatteren is voor gebruik op de Mac. Mijn vraag is nu HOE? Ik heb al een hele tijd gezocht op google en dit forum maar ik kwam maar niet verder omdat ik niet zeker weet wat ik moet kiezen. Wie kan mij helpen?

Oke ik denk dat ik je wel kan helpen ;)

Koppel je externe HD aan. Klik op de Map Progamma's in je dock, anders in finder, zoek dan het mapje Hulpprogamma's. En dan het progamma Schijfhulpprogamma. Ga naar je HD en dan de tab wissen. Klik op wissen in Mac Journaled (extended). Partitioneren kan je ook heel simpel doen met de Tab partitioneren dan het plusje en dan resizen.

Hoop dat het een beetje duidelijk is.

Sjors

programma's/hulpprogramma's/schijfhulpprogramma.app/wissen Mac Os Uitgebreid (journaled).

Een NTFS windows schijf werkt ook uitstekend op een Mac (minimaal SL), wel moet je support daarvoor even in OSX aanzetten. Voordeel is dan dat je m ook zo meeneemt naar een windows machine.

@computer space bedankt hoe doe ik dat?

@sjors bedankt moet ik deze selecteren of het onranje/gele dingetje eronder en dan op wissen klikken?[img]/uploads/community/580522cdb823f8ceb90d1bf09b2d891993569b2e_0.png[/img]

@computerspace:

het is dan wel zo vriendelijk er even bij te zetten hoe je e.e.a. doet, met name voor diegene die hebt nog niet weten zoals de TS.

Dat 2e "oranje dingetje" is je partitie. Ik zou eerst je schijf formatteren en die bijv partitie 1 noemen. En daarna Op het bovenste "oranje dingetje" klikken en > PARTITIONEREN > +

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=785376

Bedankt iedereen ik heb ervoor gekozen om het als een gewone time machine apparaat te gebruiken, want hij was bedoeld om een back up te maken maar ik wilde er eigenlijk ook andere dingen opzetten maar dat gaat nu niet meer. dus dan maar een keer een nieuwe kopen voor bestanden

N.a.v. de topic van Sjors Snoeren d.d. 1-11:
zoals je op 1 november hebt aangegeven heb ik ook mijn oppas aangeschafte externe harde schijf geschikt gemaakt voor mijn mac. Ik kan de externe harde schijf nu gebruiken. Bij deze dus bedankt.
Ik zit wel met een klein "probleempje". Als ik de externe harde schijf nu aansluit op mijn mac dan krijg ik op het bureaublad niet het icoon/afbeelding van de externe harde schijf te zien ?? Dat was van te voren wel het geval. Is dat te herstellen ?
Alvast bedankt

Heb je al gekeken in de voorkeuren van de finder? Onder "Algemeen" kun je daar aanvinken wat er zichtbaar moet zijn op je bureaublad.

Hey,
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Voor een vriend moest ik wat op zijn harde schijf zetten, maar ik had het probleem dat ik er niks naartoe kon slepen, toen heb ik het hele gesprek hier gelezen en ook hetzelfde gedaan. via schijf wissen en dan Mac Journaled..
Alleen is dit het probleem: op de schijf stonden nog bestanden van die vriend, en ik ben bang dat ik nu al die bestanden kwijt ben.. Is dat zo?
Alvast bedankt,
Lito

Als je niet eerst een back-up hebt gemaakt ben je ze kwijt.

Heb gisteren een My Book WD Externe schijf gekocht maar die wil niet gewist worden, krijg de melding "Volume wissen mislukt, Het wissen van het volume is mislukt met de fout: Schijf kan niet wirden gedeactiveerd."Iemand daar een oplossing voor?

Stap 1: oude truc, eerst eruit halen en opnieuw erin doen, werkt dit niet even kijken wat Schijf EHBO te vertellen heeft in schijfhulpprogramma

Gelukt tks!

Wat was t probleem? ;p

Beetje “listig” advies voor een gewone gebruiker, hoort volgens mij meer thuis op het Tweakers pro mac-expert forum.:nerd:

This is experimental, and known to be unstable, use at your own risk.

I am sure many of you heard that Snow Leopard was supposed to have native read/write for NTFS partitions. Apple supported NTFS R/W in older SL builds but I guess decided to not to go with it for some reason, however support is still present.
For this, you need to modify your /etc/fstab file to mount NTFS partitions for read and write.

@Smugmarty: De truc werkt nog steeds.

http://osxdaily.com/2013/10/02/enable-ntfs-write-support-mac-os-x/