Externe harde schijf niet zichtbaar op werkblad

Ik heb een portable Freecom harde schijf en deze deed het altijd prima .. Via USB koppelen aan mijn Powerbook en bestanden erheen slepen.

Sinds vanmiddag verschijnt het icoon niet meer op mijn werkblad. … dus ook niet zichtbaar in de finder en dus niet meer benaderbaar… het lijkt wel of mijn systeem hem ineens niet meer herkent …

heb permissies hersteld maar resultaat nog steeds hetzelfde … Hoe nu verder ???

Kijk eens wat systeeminfo aangeeft. Ziet die de USB drive wel?

bedoel je in de finder ? of in system preferences ?

nergens zichtbaar dus ... niet op werkblad en niet in de verschillende 'folders"

Ik bedoel :apple: menu en dan "Over deze mac", klik "Meer info...", en kijk dan bij USB. Wanneer je schijf daar niet bij staat heb je een probleem denk ik. Op dat moment zou ie ook in "Schijfhulpprogramma" zichtbaar moeten zijn. Daar heb ik je ook niet over gehoord, terwijl dat ook een eerste ding is om te checken.

Finder --> Voorkeuren --> Algemeen --> Toon deze onderdelen op bureablad --> selecteer alles.

about this mac -- moreinfo-usb .. staat hij inderdaad niet bij ...

en ik had inderdaad al “utilities” gecheckt voor first aid … maar daar stond hij ook niet bij …

sorry voor de engelse termen … maar ik heb mijn mac in het engels staan …

en nu ??

Geplaatst: Zo Jan 08, 2006 10:42 Onderwerp: Finder --> Voorkeuren --> Algemeen --> Toon deze onderdelen op bureablad --> selecteer alles.

Dit had ik inderdaad al gecheckt en alles staat aangevinkt …

Probeer m eens op een Windows computer aan te sluiten. Als ook dat niet gaat is het denk ik een garantiegevalletje. Zit er belangrijke data op, schroef hem dan open en sluit m eens direct op een IDE controller in een powermac/pc aan.

gedaan en inderdaad ook daar geeft hij niets aan ... dus het probleem zit inderdaad in de Freecom

ik heb hem wel al anderhalf jaar … dacht alleen dat deze externe harde schijven probleemloos zouden moeten werken … niet dus …handig … omdat ik hem al back-up gebruikte :x

Freecom staat al jaren bekend om zijn ALDI-kwaliteit...

Werkt tot na de garantie, en dat is het vaak snel over.

had ik eerder moeten weten .... :cry:

en zo goedkoop zijn ze niet …

Mocht ie belangrijke data bevatten, en is je garantie naar de haaien (hoewel, met 1,5 jaar willen ze nog wel eens meewerken), schroef hem dan open en stop de drive direct in een G4/G5 toren op de IDE bus, meestal is zo'n externe drive niet meer dan een standaard inbouwdrive met USB/FW controller in een net doosje. En laten nou juist die controllers het vaak begeven terwijl de schijf nog gewoon werkt.

bedankt voor de tip ... heb echter een Powerbook ...

maar ik zal proberen via de “verlopen” garantie …

Zoiets kun je ook shoppen: http://www.computerland.nl/index.php?page=cart&addprodid=19694

andere usbkabel geprobeerd?

die usb connection is geintegreerd ... kun je opklappen .. is zo'n kleine creditcardformaat .. 20GB harddisk

[quote:3f6ced7bfb="Hajinick"]die usb connection is geintegreerd ... kun je opklappen .. is zo'n kleine creditcardformaat .. 20GB harddisk[/quote:3f6ced7bfb] Klinkt kwetsbaar. Is dus hoogstwaarschijnlijk ook het probleem. Openhalen die handel dus.

hij bleek dus kapot te zijn en gelukkig 2 jaar garantie ...