externe harde schijf probleem

Hallo,

Als ik mijn Maxtor externe harde schijf aansluit via Firewire of USB krijg ik volgende foutmelding:

“U hebt een schijf in de computer geplaatst die volumes bevat die niet in Mac OS X kunnen worden gelezen. Klik op ‘Negeer’ als u door wilt gaan met de schijf in de computer.”

Negeren helpt niet en Mac OS X kan het probleem ook niet oplossen. Eerlijk gezegd weet ik niet wat het probleem is.

Deze schijf gebruik ik zowel op de PC als op m’n PowerBook. Voordien heb ik daar nooit problemen mee gehad.

Weet er iemand aan wat dat probleem kan liggen?

Er zijn bepaalde tekens die je onder Mac mag gebruiken in bestandsnamen en niet onder Windows, misschien is het zoiets maar omgekeerd: tekens die in Windows toegelaten zijn maar niet onder Mac.

Hopelijk kan iemand me helpen. Mijn externe schijf niet kunnen gebruiken op m’n Mac is echt wel vervelend :frowning:

Alvast bedankt,

Fabian

Ik heb ook veel problemen met een Maxtor harde schijf, alleen dan op een windhoos machine... 'k ben er nooit achter gekomen wat het nou was, dus ben benieuwd.[/i]

Welkom laridon.

Probeer eens het schijfhulpprogramma te starten en dan de schijf aan te koppelen.
Dan kun je kijken of het lukt om dan het volume te herstellen.

[quote:906d423b8e="macpro"]Welkom laridon.

Probeer eens het schijfhulpprogramma te starten en dan de schijf aan te koppelen.
Dan kun je kijken of het lukt om dan het volume te herstellen.[/quote:906d423b8e]

Dank u voor de tip maar het schrijfhulpprogramma kan enkel indelingen voor Mac OS X herstellen en geen FAT indeling :s

Ik had het uitendelijk maar opgegeven, en was bijna van plan om een nieuwe FW-enclosure te kopen, maar ben na 1,5 jaar achter het probleem gekomen met mijn externe FW-HD. Het was de kabel. :x Het vreemde is dat hij het in het begin prima deed, maar na verloop van tijd kreeg ik rare errors. Nu ik een 5.25 enclosure heb gekocht, kreeg ik ook een nieuwe kabel. Nu kan ik zonder problemen de FWHD mounten. VWB Larridon's probleem: Gewoon Diskwarrior of TechTool er overheen gooien.

tja, eh, backup maken van de inhoud van die schijf. Op de Mac opnieuw formatteren als FAT. Backup terugzetten.

[quote:ab754232e8="macpro"]tja, eh, backup maken van de inhoud van die schijf. Op de Mac opnieuw formatteren als FAT. Backup terugzetten.[/quote:ab754232e8]

Daar dacht ik eventjes ook aan, maar er staat zowat 200GB op die schijf. Het is moeilijk om dat allemaal op andere harde schijven te proppen :cry:

Probeer dan eens de tip van CubeOwner: techtool of diskwarrior. Ik heb zelf geen FAT schijven, dus weet absoluut niet of die het wel kunnen.

[quote:050afc9d5c="macpro"]Probeer dan eens de tip van CubeOwner: techtool of diskwarrior. Ik heb zelf geen FAT schijven, dus weet absoluut niet of die het wel kunnen.[/quote:050afc9d5c]

Dit kan inderdaad een oplossing zijn.

Ondertussen ben ik naar die sites aan’t surfen & reviews van beide programma’s aan’t lezen. Jammer genoeg vind ik geen trail versies, want voor ik zoveel geld uitgeef zou ik wel willen weten of het werkt :slight_smile:

Alvast bedankt voor de verschillende tips :wink:

[quote:44641517ff="CubeOwner"]Gewoon Diskwarrior of TechTool er overheen gooien.[/quote:44641517ff]

Nu zal ik TechTool Lite proberen omdat het gratis en toch misschien kan wat ik nodig heb: “Analyze your system file for damage.”

http://www.micromat.com/tt_lite/tt_lite.html

Tech Tool Lite is een Classic application :oops: :cry: