Externe harde schijf tergend traag

Ik gebruik een naar FAT32 geformatteerde externe harde schijf van 250GB. Nu, ik wou 50GB kopiëren naar deze harde schijf, maar na een half uur was er net geen 1GB gekopieerd. De harde schijf is verbonden via USB.

Weet er iemand hoe het kan komen dat dit zo traag gaat?

Hoogstwaarschijnlijk omdat je USB 1.0 hebt ipv USB1.1

Dat gaat idd. tergend langzaam!

Nee, dat kan niet. Ik heb een MacBook en een MyBook harde schijf van WD. Die hebben toch beide USB 2.0?

Volgens mij doet FAT32 geen grotere bestandsformaten dan 4Gb. Beter is dan ook de schijf te formateren naar HFS+.

Het betreft hier een map met in totaal 50GB in. Dus geen bestanden die groter dan 4GB zijn.

De schijf zit met bijgeleverde USB kabel direct in de computer neem ik aan?

OK, maar de map op zich is toch 50Gb groot. Je zou eens moeten proberen met een bestand iets kleiner dan 4Gb, eens kijken wat de snelheid dan is.

Ik gooi het ook op het bestandssysteem, Fat32 is niet geschikt om met zulke grote brokken data om te gaan. Test het anders eens door bijvoorbeeld iets te kopieren van 4 gig of van 10 gig. Anders formateren die handel

[quote:d2f37cd12d="Martiniman"]De schijf zit met bijgeleverde USB kabel direct in de computer neem ik aan?[/quote:d2f37cd12d] Die zit inderdaad rechtstreeks in de computer.

[quote:d2f37cd12d=“visker999”]OK, maar de map op zich is toch 50Gb groot.
Je zou eens moeten proberen met een bestand iets kleiner dan 4Gb, eens kijken wat de snelheid dan is.[/quote:d2f37cd12d]
Dat zal ik direct eens proberen.

Ok, dat gaat inderdaad veel sneller. Dan weet ik in ieder geval dat het toch niet stuk is op één of andere manier.

Maar is er geen enkele manier om een volledige map die groter is dan 4GB rechtstreeks en snel te kopiëren naar een FAT32-schijf?

volgens mij niet, maar waarom blijf je zo vasthouden aan FAT32?

Omdat ik de harde schijf nog op een Windows wil kunnen gebruiken. :) Moest ik twee harde schijven hebben zou er geen probleem zijn natuurlijk, dan kon ik de bestanden gewoon rechtstreeks naar de doelschijf kopiëren. :)

Ik heb hier een soortgelijke situatie, ik heb dat opgelost met het programma macdrive, zoek maar eens met google. Als je het wat lijkt, stuur me dan maar een PM, kan ik je wel verder helpen :wink:

Ok, PM gestuurd! :wink: