Externe hd aan imac 24 inch

Hallo, mede maccers

Heb een klein probleem met mijn imac24", van mijn externe hd kan ik wel lezen
maar kan niet met deze computer er heen schrijven, dit gaat tot ong. 100 mb goed daarna loopt alles vast, zelfs de finder reageert niet meer.
is alleen nog via een harde reset opnieuw op te starten weer terug te komen.

Nu als ik de schijf weer aan mijn " oude" imac g5 20" hang werkt het hierop gewoon normaal

externe hd is alleen via usb2 aan te sluiten, en heb hem al opnieuw geformateerd als hfs, en een keer als journaled.
Iemand enig idee, de schijf is nog maar een half jaar oud, een seagate 320gb

licht dit aan de nieuwe intel structuur ?
En als het echt tegenzit evt op te lossen door schrijf te vervangen door firewire uitvoering?

Groeten,
Arno Vermaat

Ik denk niet dat het de intel structuur ligt, meer aan de iMac24" zelf. Heb je geprobeerd: * een ander usb poort te gerbuiken? * waar heb je het formatteren uitgevoerd? Lukt dit wel op de iMac24" ? * hoe werken andere usb apparaten op de iMac24" ?

Nee, ik heb alle poorten al geprobeerd.

En schijf op niieuwe imac 24" geformateerd, met schijf hulpprogramma
alle usb poorten werken met ander dingen gewoon goed, zoals mijn digitale eos 300d camera

Dus je kunt wel je externe schijf formatteren op je iMac 24", maar wanneer je er data op wil zetten loopt je mac vast? En op je G5 geeft dit alles geen problemen. Dat is vreemd. Ik ben bang dat even geen oplossing voor je heb.

Inderdaad een merkwaardig verhaal. wellicht is er iets mis met je moederboord dat de aansturing van USB niet 100% is. Ik zou contact opnemen met je Applestore

Hallo iedereen,

Heb het opgelost door een lacie externe hd eraan te hangen.
Blijkbaar kon mijn oude van 3 maanden toch niet met de native structuur overweg.

groetjes