Externe HD beveiligen??

Hoy allemaal,

Is het mogelijk om mijn externe firewire HD te beveiligen met een passwoord?
Ik neem aan dat mijn iMac G5 goed beveiligd is met een passwoord? (of is dit makkelijk te omzeilen?)

Maar op mijn firewire hd staan een paar dvd’jte en zo :evil: volkomen legaal natuurlijk, maar het zou toch leuk zijn moest ik het kunnen beveiligen, ze ligt ook veel in de wagen, en de dief zou dan ook wel heel mijn hd kunnen bezien!

Ik heb geen idee, maar ben wel benieuwd (onder dezelfde argumenten)!

Zal FileFault niet op een of andere manier toepasbaar zijn?

ntfs gebruiken :evil: ...maar versiontracker heeft ook wel wat. [quote:aec9ed0c7a] Tressor Product Description: Tresor is a file and folder encryption tool. It combines high cryptographic security (128 bit keys) and ease of use. Integrated compression functions allow compression and encryption in a single pass, without any interim files. Filter functions allow you to automate complex encryption tasks without the use of risky scripts. Being developed outside the US, Tresor is available in all countries that allow cryptography.[/quote:aec9ed0c7a]

nooit waterdicht maar de eerste beste dief zal er wel niet zoveel mee kunnen.

DiskGuard? http://www.intego.com/diskguard/home.asp

Alleen jammer dat diskguard niet geschikt is voor mac os x. Gezien de geplande releasedate [quote:5d638eb88d] Q4 2004[/quote:5d638eb88d] lopen ze ook nog eens flink achter.