Externe HD indelen voor TimeMachine

Ik wil een externe La Cie HD kopen van 1 TB en dan diverse partities maken. Een voor foto's, een voor muziek en eentje voor Timemachine. De foto en muziek bestanden staan nu nog op diverse computers. Hoe stel je dat in.

Als je je harde schijf aansluit op je mac dan ha je naar programma's/hulpprogramma's/schijfhulpprogramma.

Als je dan op je schijf links in de lijst klikt kan je hem indelen in in jouw geval 3 partities.

Let wel op het format, als je bestanden op windows pc staan moet je die partities formatteren als FAT. De timemachine moet je denk ik zetten op journaled (hoe je het ook schrijft:lol:)

veel succes

Als je foto's en muziek op een partitie plaatst die je vervolgens met timemachine naar een andere partitie schrijft bij wijze van backup, ben je niet goed bezig.

Disk stuk: foto's weg + muziek weg + timemachine weg = alles weg.

Let op dat Time Machine véél ruimte (minstens evenveel dan dat er data op je Mac staat) vraagt... Ik hou steevast een externe harde schijf voor mijn back-ups en zet er niets anders op...

Dank voor jullie reacties. Mijn Macbook Pro heeft maar een harde schijf van 160 GB dus dacht ik de rest te kunnen gebruiken als back-up voor foto's ed. Het risico dat je bij een crash dan ook alles kwijt ben, had ik niet bedacht :-( Dan toch maar meerdere externe schijven aansluiten...

Dat kan toch ook gewoon? Je hoeft toch niet persee aparte partities voor je foto's te hebben?