Externe HD moet hersteld worden, of niet?

Beste mensen.

Ik zit hier met een Lacie schijf van 500 GB.

Laatst heb ik m’n MBP laten vallen en heeft de interne schijf het begeven, een nieuwe interne schijf is onderweg, maar ondertussen werkt m’n MBP af en toe wel en af en toe niet. De schijfhulp zegt dat m’n interne HD “OK” is, maar dat is hij, naar mijn persoonlijke ervaringen, dus niet.

Ik dacht, ik maak nog even een Time Machine backup, nu het nog kan, maar daar liep het mis. Na het overzetten van 2GB krijg ik een foutmelding en wordt het backuppen afgebroken.

Ik deed een schijfcontrole op m’n Lacie en kreeg de melding dat de schijf aan herstelling toe is. Wanneer ik een schijfcontrole op dezelfde Lacie toepas, maar dan moet de iMac van m’n vader, krijg ik te zien dat de schijf OK is.

De Lacie werkt zonder enige problemen, alleen krijg ik bij het uitwerpen een 5 tal seconden een strandballetje te zien. Ook krijg ik dit wanneer ik de schijf aanspreek als hij aanligt, maar ligt “te slapen”. Dit heb ik niet met m’n oudere Lacie schijf (3 jaar oud).

Ik weet dus niet of de schijf nu aan herstelling toe is of niet. Misschien krijg ik de melding mede omdat m’n interne HD kapot is?

Alvast bedankt!

Niemand? :(

disk warrior is proberen of smart utility heb je de hardware test al geprobeerd die je met je mac kunt doen?

hopelijk heb je al een backup genomen want een hd die begint raar te doen heeft meestal niet meer zo lang te leven.

apple harware test is D ingedrukt houden bij het opstarten wel cd1 erin steken natuurlijk