externe HD voor backups

Ik heb een nieuwe externe HD gekocht voor volledige backups van m'n systeem, een LaCie USB 2 schijf. Echter, het ding is geformateerd voor Windows, althans dat zegt het backup programma die ik wilk gebruiken. Vraag is, welk volumesctrustuur moet ik gebruiken en wat zijn de verschillen tussen al die verschillen bij schijfhulpprogramma? Ik heb geen idee welke het beste is en het meeste uit de HD haalt.

Mac OS Extended (Journaled)

Mac Os Extended (Journaled). Dan met SuperDuper een bootable back up maken. USB 2 kan, maar over het algemeen wordt FireWire drive aanbevolen, maar ja, daar is het nu bij jou te laat voor.

USB was zeker goedkoper... ( sarcasme )

FireWire is inderdaad een veel beter keuze als het gaat om ( Bootable ) backups, en dat is daarom ook in elk topic over externe schijven vermeld…

Een Intel Mac kan toch via USB 2 opstarten? Ik heb het nog nooit geprobeerd, dus vandaar mijn vraag... :?

Waarom kan ik deze dubbelpost niet verwijderen? :x

[quote:b71d490c5c="JeePee"]Een Intel Mac kan toch via USB 2 opstarten? Ik heb het nog nooit geprobeerd, dus vandaar mijn vraag... :?[/quote:b71d490c5c] Ja dat kan maar Firewire is er gewoon handiger en sneller mee. :)

[quote:3ece5ce11e="Kriska"][quote:3ece5ce11e="JeePee"]Een Intel Mac kan toch via USB 2 opstarten? Ik heb het nog nooit geprobeerd, dus vandaar mijn vraag... :?[/quote:3ece5ce11e] Ja dat kan[/quote:3ece5ce11e] Oké, dank je. [quote:3ece5ce11e="Kriska"]maar Firewire is er gewoon handiger en sneller mee. :)[/quote:3ece5ce11e] Dat wist ik al, daarom heb ik ook FireWire 800, lekker nog sneller. 8)

[quote:c6fee79fa6="JeePee"]Een Intel Mac kan toch via USB 2 opstarten? Ik heb het nog nooit geprobeerd, dus vandaar mijn vraag... :?[/quote:c6fee79fa6] Dat kan inderdaad wel, maar PPC's niet altijd. En FireWire is een stuk sneller en stabieler dan USB 2.0, vandaar dat FireWire ook wat duurder is, maar wel altijd de voorkeur heeft.