Externe HD voor opslag iMoviefilms?

Ik heb 35 GB aan bewerkte iMovie films op mijn iMac staan. Ik heb inmiddels ruimtegebrek waardoor het branden van DVD's niet uitgevoerd kan worden. Nu denk ik er over om een externe HD te kopen. Mijn vragen zijn: *Is het een kwestie plug and play en sleep je de bestanden zo van je interne naar de externe HD of moet je eerst nog vanalles instellen en formatteren? * Wat moet ik echt weten voordat ik zometeen naar de winkel ren en een externe HD aanschaf?

als het goed is, plug je die externe hd in je Mac, er verschijnt een icoontje op je bureaublad en slepen maar met die bestanden!! :lol:

je kan elke externe firewire HD kopen of een losse HD + firewire behuizing. De laatste optie kan iets goedkoper zijn.

Mijn ervaring is wel dat je bij het inbouwen van een losse HD erop moet letten (bij een G5) dat de jumper van de HD op master staat.

Bij een G4 maakte dat niet uit, maar op een G5 verscheen de HD niet op het bureaublad als de jumper in de slave stand staat. Duurde wel effe voordat ik daarachter was…

maakt het eigenlijk heel veel uit welke ik koop? Ik heb een lacie dvd-brander dus dat design vind ik wel mooi :)

Oh sorry, ik zie dat je al gezegd heb dat ik in principe elke firewire hd kan kopen.....