externe HD

Ik ben opzoek naar een leuke externe FireWire HD, want ik ben weer eens over mijn max van schijf heen, tenminste bijna dan.

Nu zag ik op het internet allerlei mooie prijzen, maar vinden jullie ze ook niet exorbitant duur, voor de mb’s die je eigenlijk koopt? Is hier geen goedkopere oplossing voor, zoals bijv. een lege box kopen waar een firewire aansluiting op zit waar je een hd in kan stoppen. Zelf wat schroeven en draaien, etc. etc. het uiterlijk maakt niets uit, zolang er maar wat gb’s op kunnen. Dan moet dat toch kunnen?? Iemand een goede suggestie?

[quote:e32585432c="Ganymedus"]Ik ben opzoek naar een leuke externe FireWire HD, want ik ben weer eens over mijn max van schijf heen, tenminste bijna dan.

Nu zag ik op het internet allerlei mooie prijzen, maar vinden jullie ze ook niet exorbitant duur, voor de mb’s die je eigenlijk koopt? Is hier geen goedkopere oplossing voor, zoals bijv. een lege box kopen waar een firewire aansluiting op zit waar je een hd in kan stoppen. Zelf wat schroeven en draaien, etc. etc. het uiterlijk maakt niets uit, zolang er maar wat gb’s op kunnen. Dan moet dat toch kunnen?? Iemand een goede suggestie?[/quote:e32585432c]

Als je regelmatig op Versiontracker ff kijkt, daar staan verschillende advertenties, OWC http://eshop.macsales.com/ heeft denkelijk wel oplossingen, Wiebetech levert volgens mij Firewire kastjes, maar ik denk dat je toch goedkoper uitbent als je ze al kant en klaar koopt…
succes

Dat laatste ben ik met je eens boskabouter.Die kastjes zijn in Nederland behoorlijk prijzig.(In de Us is uiteraard meer keus).In elkaar zetten is een fluitje van een cent.Maar misschien heeft er iemand nog een goedkoop adresje in NL.

Ik heb hetzelfde probleem, maar ik heb al een externe Firewire met nu nog 40 Gig dus dacht ik als ik daar dan 120 Gig inzet, maar.... 120 Gig schijf bij Office centre € 149,-- ex. 40 Gig schijf over, en nu bij HTR Mailing de LaCie Firewire Porsche design 160 Gig € 199,-- ex dus handiger om de 40 Gig te behouden en er 160 Gig bij te kopen.......

Voor 120 gig hoef je echt niet meer te betalen dan € 120,-

Ik heb een Procase USB2 & Firewire case voor € 80,- erbij gekocht.

Alleen is de case al 2 keer kapot gegaan (HD gelukkig niet)

Iemand goeie ervaringen met een bepaalde case?

3 keer is scheepsrecht dus als Procase het nog eens begeeft sla ik toch een andere weg in…

[quote:168a34aa48="dodo"]Voor 120 gig hoef je echt niet meer te betalen dan € 120,-

3 keer is scheepsrecht dus als Procase het nog eens begeeft sla ik toch een andere weg in…[/quote:168a34aa48]

Lijkt me ook wel een leuke ervaring 120 Gig aan data kwijt zijn…

[quote:4f9d4d2845="dodo"]Voor 120 gig hoef je echt niet meer te betalen dan € 120,-

3 keer is scheepsrecht dus als Procase het nog eens begeeft sla ik toch een andere weg in…[/quote:4f9d4d2845]

Of sla je dan de Case met een… :wink:

Stom idee misschien, maar waarom bouw je niet gewoon een tweede HD in?? Of heb je een iMac of -book?

Externe HD’s zijn ineens heel hip, maar waarom? Bovendien kan een beetje opruimen je meer opleveren dan een nieuwe HD kost (ofzo).

Welke HD je ook koopt, je krijgt alles vol, je blijft maar uitbreiden en je kunt steeds minder vinden.

[…]

[quote:3dc78f1269="Torz"]Of sla je dan de Case met een... :wink:[/quote:3dc78f1269]

Eerst geld proberen terug te vorderen :stuck_out_tongue:

Apparatuur uit 't raam gooien kan altijd nog :innocent: (zoals 'n PC)

[quote:3dc78f1269=“Deskman”]Stom idee misschien, maar waarom bouw je niet gewoon een tweede HD in?? Of heb je een iMac of -book?

Externe HD’s zijn ineens heel hip, maar waarom? Bovendien kan een beetje opruimen je meer opleveren dan een nieuwe HD kost (ofzo).

Welke HD je ook koopt, je krijgt alles vol, je blijft maar uitbreiden en je kunt steeds minder vinden.

[…][/quote:3dc78f1269]

Met een iMac DV en Powerbook kom je niet zo ver nee… Ik was al lang blij dat er een 60 gig in m’n iMac paste.
Ook al schijnt het dat je met de tray loading iMacs een 2e HD kunt inbouwen… was je wel de CD speler kwijt, of kon dat ook met slot loading?

iig… [i:3dc78f1269][size=9:3dc78f1269]OOOOit hoop ik een G5 te kunnen kopen…[/size:3dc78f1269][/i:3dc78f1269]

DVD brander helpt ook wel maar daar wachten we nog even mee tot blauw laserlicht uit is…

Ik heb een iMac g4-800 tft superdrive. Ik had nooit verwacht ruimte te kort te komen, echter.... ik zat er flink naast. Opvallende is, dat ik in mijn windows tijdperk ik al een raid systeem had met in totaal 240 gb.

Maar zo’n procase klinkt interessant, dan kun je zelf tenminste bepalen hoe groot de schijf wordt die je erin stopt. Desnoods koop je er een 500 gb in. Een groot voordeel is ook dat als er usb2 opzit, je er eventueel later ook nog een linux data server op kunt zetten. Echter, als ik de ervaring hoor dat hij snel stuk gaat??? :roll: Dan lijkt het me weer geen verstandige oplossing.
Is macstuff het goedkoopste met deze oplossing? Ik ehb ze helaas nog niet weten te vinden op www.tweedehandsmac.nl maar als je in een externe cd brander ook een schijf kunt bouwen, wat m.i. problemen gaat geven met de temp, dan is dat ook een leuke oplossing. (Ik probeer geld te sparen)

Kijk eens naar een Western Digital 200GB externe schijf... die heeft ook USB2 en firewire... resp. zo'n €300,-

Maxtor heeft ook externe schijven gehad… 80GB, 120GB en 250GB
De laatste 2 waren ook beiden USB2 én firewire.
Enige nadeel is dat de 250GB een 5400 toeren schijf was.
Ik weet niet of deze nog in de handel zijn…

Mocht je ruimte te kort komen dan kun je alsnog een andere schijf inbouwen.

Waar je op moet letten is dat de case goed gekoeld wordt.
Ik heb nog een firewire 5,25 " case en die doet 't uitstekend. Alleen maakt ie meer herrie omdat hij een grotere koeler heeft en hij is inmens om mee te nemen. Zo’n 3,5 " case is ideaal.

Overigens zei de technische dienst bij Paradigit dat er nog nauwelijks mensen met de Procase problemen hebben gehad. Aangezien ik er zelf heb gewerkt en aardig veel van die dingen verkocht heb… ik denk dat ik gewoon pech heb gehad… (wel is de laatste case iets veranderd tov de vorigen)

Hij is gewoon nog in de handel en als ik goed ga zoeken op google kom ik met weinig alternatieven…

Ik blijf 't nog even proberen en hij staat nu dag en nacht aan…

€300 voor een 200 gb HD is geen slechte prijs, dat is zeker excl. btw?

Vooralsnog de beste HD's vind ik die van [url=http://www.seagate.com/cda/products/discsales/marketing/detail/0,,381,00.html]seagate.[/url]

Die zitten ook in de LaCie D2 kastjes. Die zijn van gegoten alu en hebben geen sissende, fluitende en retelende koeling nodig.

De seagates zijn superstil (ook als ze zoeken en schrijven) betrouwbaar (ik heb nu 1x 80 in LaCie D2 extern, 1x 80 intern en 1x 60 intern). De van Apple uit ingebouwde IBM DeskStar heeft reeds lang de geest gegeven en de Quantum maakt zulke rare geluiden dat ik die maar heb verwijderd voor het mis gaat.

Seagate is niet zomaar overal te koop, maar bij een beetje goed gesorteerde PC shop of bij MacSupport en mailamac is het geen probleem. En ze zijn ook niet opvallend veel duurder…

Ik zat dichtbij... €329,- inc BTW om precies te zijn

http://www.paradigit.nl/pdf/10005164v.htm

Het is wel een 2MB schijf met 1 jaar garantie… da’s jammer

Lacie D2 160gb voor 222€ is dat een fatsoenlijke prijs? Dan ga ik daar liever voor, bespaart me weer een beetje geld.

Ik heb een beetje gekeken.. ik wil namelijk zelf ook een externe 120 GB FireWire HDD kopen. Ik heb met kast en schijf inclusief alles een prijs behaald van 175€ ongeveer. dit is dan wel bij 2 verschillende bedrijven...

Hmm 160 gb voor 222 excl. btw bij de machouse....

120 is ook wel leuk, enheeft een leuke prijs, maar de d2 is wel mooi

Mooi, en stil en degelijk en met een beschaafde externe voeding.

Als je nou een vermogen uitgeeft aan een Mac die zo mooi en degelijk is…

Hebberigheid en degelijkheid moeten betaald worden!

Ben ik het helemaal mee eens.

Die zou wel mooi staan naast m’n powerbookje

Platinum kast (beter als plactic binnenwerk van Procase)

Lacie levert trouwens echt een erg mooi design

Okay, dan ga ik aanstaande zaterdag eventjes funshoppen daar.