Externe HDD te benaderen via FTP?

Dag luitjes,

Is het mogelijk om via die FTP server die standaard in OSX zit een externe HDD te sharen?

Alvast bedankt.

Volgens mij niet. In ieder geval pakt ie standaard je "public folder". In de serverversie kan je met je users en sharepoints iets doen, en ook op externe schijven. Het is volgens mij niet mogelijk om in een standaard OsX iets anders te sharen dan je public folder van jouw account.

Groet
M

:x

Iemand andere suggesties misschien?

Waarom niet? alleen niet via de ingebouwde ftp server van macosx .. Ik zou maar eens gaan spelen met sharepoints zoals marco al meldde Je kunt ook een aparte ftp server installeren natuurlijk en dan kan je precies de shares aangeven

gr J

hey

ja hoor er zijn verschillende manieren om te doen, uiteraard via de terminal.
Check macosxhints.com ff.

suc6

[quote:f8bdde84c2="jeroenimo"]Ik zou maar eens gaan spelen met sharepoints zoals marco al meldde [/quote:f8bdde84c2] Sharepoints snap ik dus werkelijk helemaal niks van. [quote:f8bdde84c2="jeroenimo"]Je kunt ook een aparte ftp server installeren natuurlijk en dan kan je precies de shares aangeven [/quote:f8bdde84c2] Zoals? Ik heb net even op versiontracker gekeken en heb er ProFTPd gedownload, maar daar kan ik dus werkelijk niks mee. Geinstalleerd en alles, maar ik kan gewoon nergens het progsel terugvinden.

yep hij heeft gelijk

met sharepoints zou het ook moeten gaan

suc6

[quote:fb717837f5="ateazz"]yep hij heeft gelijk

met sharepoints zou het ook moeten gaan

suc6[/quote:fb717837f5]
Mja, dat is me onderhand wel duidelijk, maar HOE kan het dan?

Sharepoints weet ik niet maar CrushFTP werkt goed

[quote:ef463efb9a="machook"]Sharepoints weet ik niet maar CrushFTP werkt goed[/quote:ef463efb9a] Die ga ik eens proberen, bedankt!

als je in de config file van je huidige FTP server aanzet dat ie symbolic links toestaat (via de terminal) dan kan je gewoon een alias naar de externe HD in je public folder zetten en kan je er ook bij