Externe Lacie Hardeschijf, advies gevraagd....

Ik ben van plan een extra hardeschijf te kopen, mijn 60Gb van mijn PB 12" zit namelijk zo vol.

Ik zat te denken aan de:
http://lacie.nl/products/product.htm?id=10110 → voor 190 euro ex. (250GB)
http://lacie.nl/products/product.htm?id=10029 → 235 euro ex. (250GB)

Welke zou ik het best kunnen kopen, ik wil wel firewire aansluiting. Firewire 800 hoeft niet want ik heb een 12" PB en die heeft dat niet. Als ik de hardeschijf aansluit in de firewire, kan ik mijn iPod dan in de 2e firewire poort stoppen van de HD, en die dan gebruiken als hub?

Jurriaan

Persoonlijk zou ik zelf voor de tweede gaan, maar dat is omdat ik er al een heb in D2 design. Volgens mij zou je net zo goed die Porsche kunnen nemen. Zelfs nog wat goedkoper.

Op die tweede poort kun je gewoon je iPod hangen. Heb hier ook allemaal Firewire apparaten aan elkaar gesloten.

waar zijn die dan voor die prijs ? ik denk nu een 80 gb firewire van lacie te kopen en die heeft als richtprijs 149 € en jij zou voor 40 € meer 250 gb hebben , lijkt me straf ( ik me ook vergissen hoor ..)

Porsche Design is wel lekker goedkoop voor een 250 Gb. Kastje ziet er mooi uit op plaatje maar schijnt wel van kunsstof te zijn, terwijl de extreme heel degelijk gemaakt is van aluminium extrusieprofielen met een mooie coating.

Dus beetje kwestie van smaak.

Voordeel van twee firewireaansluitingen (op de drive) is dat je hem kan doorlussen.
Dus op de ene poort sluit je je Mac aan, op de andere bijv. een videocamera.
Zou misschien handig kunnen zijn.

Maar goed, welke je ook koopt, ze zijn allebei goed, en zien er allebei mooi uit.
Ik heb zelf de Extreme, maar toen ik moest kiezen waren ze precies even duur.
Als ik nu moest kiezen zou ik denk ik de goedkopere nemen.

Dus hij is niet van metaal, aluminium ofzo??

Wie heeft toevallig de Porsche Design, en kan dit bevestigen…
want deze lijkt mij het mooist naast mijn PB 12"

Jurriaan

Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat het geen metaal is, maar ik heb het ook maar "van horen zeggen" op de site van LaCie hebben ze persmateriaal (foto's) en daar lijkt het toch heel erg op een soort geborsteld alu.

Voorkant is van dun plaat (metaal) materiaal ... en ombouw is inderdaad van 'plastic' ... maar met een 'alu' -uitstraling! Staat wel heel erg chique bij m'n iBook! En hij doet het gewoon goed!

JV

De Porsche Design versie is kleiner en vooral lichter, dat maakt 'm meer portable. Handig in combinatie met een Powerbook lijkt mij. Zelf heb ik al meer dan een jaar de D2 versie. Deze is behoorlijk zwaar met een (zware) afneembare voet. Ik ben er zeer tevreden over, maar als ik jou was zo ik nu voor de Porsche Design gaan.

Ben ik ff blij dat ik die d2 t.i. heb gekocht :D

Ik vind persoonlijk het D2 design veel en veel mooier. Heb er onlangs zelf twee aangeschaft en zo mijn eigen "Twin Towers" naast mijn iBook staan. Enige wat ik tamelijk stupid vind is dat de aansluiting voor de voeding aan de achterkant helemaal bovenaan zit, zie je meteen die kabel hangen. Dus ik heb het binnenwerk omgedraait (dag garantie) en dat staat al stukken beter...

[img:03a80e7790]http://iruben.com/albums/showpic.php?image_id=989[/img:03a80e7790]

[quote:f5aeb23eba="iRuben"]Enige wat ik tamelijk stupid vind is dat de aansluiting voor de voeding aan de achterkant helemaal bovenaan zit, zie je meteen die kabel hangen. Dus ik heb het binnenwerk omgedraait (dag garantie) en dat staat al stukken beter...

[/quote:f5aeb23eba]

uhhh, was het niet makkelijker geweest om de voet aan de andere kant te schroeven? :wink:

Als ik de foto zo zie heeft hij dat ook gedaan.

[quote:2cc042f053="Pier"]uhhh, was het niet makkelijker geweest om de voet aan de andere kant te schroeven? :wink:[/quote:2cc042f053]

Dat was wel makkelijker geweest, maar minder fraai. In de alu behuizing staan namelijk het LaCia logo gestanst en dat zou dan op zijn kop komen te staan. :wink:

ach, maakt dat nou uit, het apple-logo heeft toch ook jaren lang op zijn kop gestaan op de powerbooks/ibooks?

:smiley:

Daar was ook niet iedereen even tevreden mee. Dus het valt wel te begrijpen. Tenslotte moet je er zelf nog wel plezier aan over houden dat je het apparaat hebt.

je kan op de d2 gewoon je ipod in de tweede aansluiting stoppen en dan kan je hem bijwerken in itunes.

daan.