Externe LaCie HD loskoppelen

Kan iemand me vertellen hoe je de de wachtwoord beveiliging (weer) aanzet zodra je de externe HD loskoppel van je mac?

Dit staat in 10.3 standaard aan (althans bij mij) nu opeens op 1 of andere wijze
kan ik de HD zo loskoppelen zonder wachtwoord.
Wil dit graag weer terug hebben. Wel handig om te weten dat de HD idd na ingave
van wachtwoord ook los mag.

Heb al wat afgezocht, maar kan nergens vinden hoe ik dit weer aan kan zetten, iemand?

systeem 10.3.3 en Lacie HD

volgens mij is het juist raar dat je je Adminstrator wachtwoord moet opgeven als je 'm los wil koppelen. Dat hoort niet en heb je misschien hersteld door de juiste priveleges. En een beveiliging is het zeker niet want kwaadwillenden kunnen alijd de firewire stekker eruit trekken, of niet soms?

Hier heb ik ook nog niet eerder van gehoord. Ik gebruik een externe schijf voor backups en die wordt regelmatig losgekoppeld. Nog nooit heb ik daarbij een wachtwoord op moeten geven.

Wat gebeurt er als een "ander", gebruikmakend van een eigen user account de hd wilt loskoppelen als deze hd bij inloggen al gekoppeld was..... Met andere woorden gaat het systeem er niet vanuit dat wie het er aanhangt het er ook weer zomaar af kan halen?