externe monitor / TV zonder resolutie verandering

Ik wil graag m'n TV aansluiten op m'n iMac G5, wanneer ik echter het verloop-kabeltje (naar S-video) erin plug, veranderd de resolutie meteen. Is er een manier om gewoon de standaard resolutie te houden (en dus niks naar de tv te zenden) terwijl de kabeltjes wel ingeplugd zijn? En dat ik dan wanneer ik m'n beeld naar de TV wil sturen dit aan kan geven, en dat dan pas de resolutie veranderd?

Je kan, als je de TV of een ander scherm aangesloten hebt (of alleen het verloopje) de resolutie per scherm instellen onder Preferences/Displays (Voorkeuren/Scherm)

Izze simpel

:slight_smile:

Dan krijg ik echt nog niet de 'juiste' resolutie terug... ik kan m wel op de hoogste res zetten.. maar dan krijg ik een klein beeldje midden in het scherm, met zwarte balken eromheen

Wat ik feitelijk wil is dat ’ ie de tv adapter niet als plug-and play beschouwd, maar gewoon de native resolutie behoud totdat ik besluit dat ik daadwerkelijk een video-signaal naar mn tv wil sturen. Elke keer achter de mac kruipen om dat plugje erin/eruit te halen is zo’n hassle.

dat kan door de screenspanning hack te installeren. er zijn al een aantal topics waar dit aan de orde gekomen is maar hier volgt wederom de link:

http://www.rutemoeller.com/mp/ibook/ibook_e.html

dan kun je per scherm de resolutie aanpassen.

succes

owja, dat helpt me herinneren dat ik dit nog voor een aantal mensen zou testen!

Heee MISTERP, bedankt!!!! zat toevallig ook met deze vraag maar d8 dat daar geen oplossing voor was totdat ik deze topic toevallig las!

THX MAN,

perseus :slight_smile: :slight_smile: