Externe schijf reanimeren: er kan geen geheugen worden toegewezen.

Beste OMT-vrienden,

Ik heb een (nieuwe) externe harde schijf die niet meer herkend wordt door Mac OS X. Het is te zeggen; ik kan hem (of haar) niet meer formatteren. Zie hier de screenshots:

[img]/uploads/community/94d00c906aef34ef1ced0e22236ef16fbe8de9d2_0.png[/img]

Dan druk ik op initialiseer en komt hij te voorschijn in het Schijfhulpprogramma maar daar kan ik geen schijf-EHBO doen:

[img]/uploads/community/d4b45e6d73dbe426189cae510bf800761ef71faa_0.png[/img]

Probeer ik echter de schijf te formatteren ...

[img]/uploads/community/be5ee2eff71adcce94675f5a04939a845d71626b_0.png[/img]

... krijg ik deze melding:

[img]/uploads/community/cab1d000e01a54e831176701d28eb893ff658af5_0.png[/img]

Maar dan komt er wel in het lichtgrijs 'disk6s2' onder de schijf te staan:

[img]/uploads/community/5c3b0ef9e41e2115ba0daeee6afd541a63db1b55_0.png[/img]

Nog eens formatteren levert dan deze melding op en doet 'disk6s2' verdwijnen:

[img]/uploads/community/f04fb489de9682c3dcfdf768ba11e964e08c07f4_0.png[/img]

Weet er iemand of hij (of zij) nog te redden valt? Anders moet ik er maar mee terug naar de winkel...

Alvast bedankt,

Sascha

Volgens mij dien je in zulke gevallen eerst een partitie aan te maken (partitioneren).
Mac OS uitgebreid (journaled) formatteren.

Succes.

Bedankt MenAdigipro voor je bijdrage. Echter werkt het partitioneren (bij volume-indeling één partitie gekozen) niet en krijg ik dezelfde foutmeldingen.

Duidelijk met al die afbeeldingen! Slim;)
Probeer anders eens 2 partities te maken, die te formatteren.
Als dat lukt kun je dan weer de 2 partities herstelt als 1.
Misschien helpt dat?
Ik heb geen idee, maar dat zou ik proberen...

Je hebt btw wel erg veel externe schijven hea:p?

Heb je deze met een hub aangesloten? Zo ja, dan moet je even kijken of ze wel genoeg stroom krijgen...

Controleer ook of je partitieschema wel de juiste is. Dat moet GPT (GUID Partition Table) zijn tegenwoordig. Als je onder het tabblad "Partitie" de partitie instelt kun je onder de opties (of geavanceerd; ik heb het hier in het Engels dus geen idee wat het in het Nederlands is) aangeven welk partitieschema gebruikt moet worden.

Dat van die usb hub is overigens ook een goede. Probeer het ding direct op een usb poort van je Mac aan te sluiten. Als dit zo'n schijf is waarbij je een 2e usb stekker voor extra stroom kunt gebruiken plug deze dan ook in, dat voorkomt dat ie raar gaat doen omdat ie net even iets te weinig stroom krijgt. Met name bij laptops maakt dat nogal vaak het verschil.

Mocht dit allemaal niet baten dan kun je het nog op een andere machine proberen. Als ook die er niks van snapt moet je stilletjes aan concluderen dat de schijf nogal overleden is ben ik bang.

Jongens, sorry voor de late reactie maar jullie tips hebben niet mogen baten... Schijf is dus enkel nog goed voor de retour.