Externe schijf verdwijnt?!?

Hoi, ik zit met een "groot" probleem: Wanneer ik mijn externe schijf (via FireWire) aanzet en die een paar uur aan laat staan dan verdwijnt hij van mijn bureaublad. Dit is nog wel te overkomen maar, het is gewoon heel erg vervelend als je iets aan het downloaden ben en het bestand daarop opgeslagen moet worden. Is het bestand ongeveer 98 % binnen dan stopt de schijf ermee! Soms ook bij 40% enz enz

Vind dit heel vervelend.
Dan doe ik de schijf uit en daarna het download programma, start de schijf weer op en daarna het programma.
Alles gaat dan wel weer verder waar het gebleven was, maar is niet praktisch.
Iemand ook wel eens gehad?

Het vakje 'schijven uizetten indien mogelijk', in het paneel Energiestand, is uitgevinkt?

Stond aangevinkt, zou best wel eens de oplossing kun nen zijn. Maar aan de andere kant staat dit al jaren aangevinkt bij mij, en nooit problemen mee gehad.

Als de download misschien een uurtje of wat stilstaat dat hij dan inderdaad “uitgaat”.
We zullen zien.

Wel dit helpt niet. Gaat nog steeds op onverklaarbare wijze weg van mijn Buroblad. Net ook weer gehad. Schijf dan uit en weer aan en hij doet het weer. Vind dit niet prettig.

Probeer dit eens: [url=http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/31662]No Spin[/url].