externe schijven zijn niet meer zichtbaar...!

Alle externe schijven en de interne DVD-speler zijn niet meer zichtbaar in osx 10.2.4 Ik zie ze echter wel in schijfhulpprogramma, maar kan ze niet mounten.

wie weet hier een oplossing voor

[quote:5a8bc2d021="erwin"]Alle externe schijven en de interne DVD-speler zijn niet meer zichtbaar in osx 10.2.4 Ik zie ze echter wel in schijfhulpprogramma, maar kan ze niet mounten.

wie weet hier een oplossing voor[/quote:5a8bc2d021]

Wat is hier vooraf gegaan? Hebben de schijven het ooit gedaan? Wat waren de laatste handelingen voordat de schijven niet meer op je desktop verschenen.

(Zijn ze goed ge-partitioneerd?, zit de stekker er in? :wink:)

er is een freeze aan vooraf gegaan. Na het rebooten van het systeem zijn ze niet meer zichtbaar op de desktop. Wel in het schijfhulp programma kan. De schijven daar ook in controleren en zijn gewoon ok. Dit geld ook voor diverse cd's danwel dvd's die ik in de dvd player stop. Ze zijn allemaal te zien in het schijfhulp programma, maar zijn niet zichtbaar op de desktop.

Zijn misschien je findervoorkeuren verandert? (menubalk: finder/voorkeuren) Daar kan je nl. aanklikken of je wel of niet je harde schijven op je bureaublad wil laten tonen. Als deze uit staan moeten ze wel altijd zichtbaar zijn in een findervenster.

De findervoorkeuren zijn ook niet verandert. Ga nu proberen of de update 10.2.5 verbetering brengt. Anders toch maar het systeem opnieuw installeren. B.T.W. Dit gebeurde me dus niet met het oude trouwe os hé.

p.s.
Nu staan er wel wat micro$oft progs op zoals office… hmmm het zal toch niet hé.
O my god my system is infected by micro$oft.

zijn die externe schijven firewire? indien ja, een vriend van me had dat gisteren ook, lees dit eens: http://www.macosxhints.com/article.php?story=20030116070134573 groets, tost

Tost super bedankt...

Vanmorgen kon ik ineens weer alle externe schijven zien en de interne dvd spelere.
Had geen idee waar het door kwam. Na het lezen van jou tip. Ben ik dus achter de oorzaak gekomen. Ik had dus inderdaad een firewire schijf aangesloten. Deze heb ik per ongeluk uitgezet maar niet eerst in de prullenbak gesleept. Met als gevolg een systeem melding. Hier niet meer aan gedacht en de volgende dag waren de problemen ineens daar. Na het volledig ontkoppelen van deze schijf incl. kabel. deed alles het dus weer.

Nogmaals
Thkzzz voor deze super tip…! 8) 8) 8

fijn :)

[quote:7998d65eef="tost"]...lees dit eens: http://www.macosxhints.com/article.php?story=20030116070134573[/quote:7998d65eef]

Heel eigenaardig… ik heb precies dezelfde opstelling zoals in dat artikel beschreven (een externe FireWire harddisk met daaraan weer een digitale Sony camera) en bij mij werkt het gewoon prima, ook als ik de FireWire kabel van de camera los aan de harddisk laat hangen… Daarentegen “ziet” mijn iBook mijn camera niet als de harddisk niet aan staat, iets wat de schrijver van dat artikel juist WEL weer had…

Hoe kunnen twee identieke gevallen nou toch zo’n totaal verschillende problemen oproepen op hetzelfde systeem??? Dit begint steeds meer op Microsoft verrassingen te lijken! :smiley: