externe text in externe swf?!

Goeiendag,

Ik ben bezig met een site waarin een aantal swf’s extern worden ingeladen (geen probleem). Nu laden deze externe swf’s op hun beurt weer externe text files in. Als ik zo’n externe swf rechtstreeks open dan zie ik prima de te laden tekst verschijnen, open ik hem via mijn hoofdswf dan zie ik dus helemaal geen tekst.

Nu weet ik ook niet of dit wel mogelijk is?! Iemand enig idee?!

thnx

Heb er niet al te veel verstand van, ben ook maar een amateur....

Het heeft te maken met het feit dat de tekst waarschijnlijk in de hoofdfilm wordt ingeladen, maar dan zou je even het actionscript moeten laten zien, die je gebruikt om de text in te laden.

Ik heb in de externe swf aangegeven dat hij de tekst in moet laden, niet in de hoofdfilm. De hoofdfilm laat alleen maar weer de externe swf in.

Dit is de code om de tekst in te laden:

[code:1:b283696955]loadVariablesNum("membership.txt", 0);[/code:1:b283696955]

Staan de ingeladen films in een submap ten opzichte van de hoofdfilm.

De url naar de tekst wordt namelijk bepaald relatief aan de pagina waar de hoofd file in staat.

nee, alles staat in dezelfde map!

en als je deze code gebruikt:

[code:1:03750d4541]loadVariables("membership.txt", "_this");[/code:1:03750d4541]

dit kan denk ik ook

[code:1:03750d4541]_this.loadVariables("membership.txt");[/code:1:03750d4541]

[quote:63dc63df55="vanWoods"]Ik heb in de externe swf aangegeven dat hij de tekst in moet laden, niet in de hoofdfilm. De hoofdfilm laat alleen maar weer de externe swf in.

Dit is de code om de tekst in te laden:

[code:1:63dc63df55]loadVariablesNum("membership.txt", 0);[/code:1:63dc63df55][/quote:63dc63df55]

Het probleem hier kan zijn dat je het tekstje inlaadt op niveau 0. Kans is groot dat dit niveau al bezet is door de swf op dat niveau, gezien vanuit het hoofdfilmpje. Het is voor mij zo een twee drie wel wat moeilijk inschatten of dat zo is. Maak van het niveau eens - pak 'm beet - 8, kans dat dit niveau nog onbezet is.

Heb je de fla’s ook ergens online?

externe movieclips laad je in een bepaald _level van de hoofd-swf.

de hoofd-swf is _level0, en je kunt daar vervolgens een _level1, _level2 etc aan toevoegen.

Jouw voorbeeldcode[code:1:8158f1ba2b]loadVariablesNum("membership.txt", 0);[/code:1:8158f1ba2b] laad het bestand membership.txt in _level0, terwijl de externe swf NIET in _level0 geladen wordt. Dit kan problemen geven bij het opvragen van de geladen variabelen.

Wellicht kun je die 0 wijzigen in de waarde van het level waarin de externe swf wordt geladen, en los je daarmee het probleem op?

Misschien kun je het beste een aparte movieclip in de externe .swf aanmaken die het laden van variabelen op zich neemt (dan kun je dus de instantienaam van die movieclip aangeven als target voor de loadVariables()-functie door movieclip.loadVariables(“membership.txt”) te gebruiken…)

De voorbeelden die hiervoor gegeven waren kunnen ook werken, maar je moet geen underscore voor ‘this’ gebruiken… dus niet: _this.loadVariables… maar gewoon this.loadVariables…

succes :wink:

[quote:1c18bb5718="MaCrave"]en als je deze code gebruikt:

[code:1:1c18bb5718]loadVariables("membership.txt", "_this");[/code:1:1c18bb5718]

dit kan denk ik ook

[code:1:1c18bb5718]_this.loadVariables("membership.txt");[/code:1:1c18bb5718][/quote:1c18bb5718]

Bij deze 2 werkt het in de externe al niet meer :cry:

moet het niet this zijn ipv _this?

Ja nu je het zegt....ik weet ook niet meer waarom ik die underscore gebruikt heb, ik kan de originele tutorial die ik had niet meer vinden...

Voor het minste problemen te hebben met externe swf's die externe dingen in laden, creeer je best een MC in je hoofdswf en op deze MC pas je dan [code:1:898ecaf967]onClipEvent (load) { this._lockroot = true; }[/code:1:898ecaf967]als actionscript toe.

Dit zorgt ervoor dat je externe swf zichzelf ziet als de root en alles dus in zichzelf zal inladen.[/quote]

[quote:339a5a8c88="PeterMeeuwsen"]

De voorbeelden die hiervoor gegeven waren kunnen ook werken, maar je moet geen underscore voor ‘this’ gebruiken… dus niet: _this.loadVariables… maar gewoon this.loadVariables…[/quote:339a5a8c88]

dat klopt de underscore moet weg maar dan werkt alleen deze:

[code:1:339a5a8c88]this.loadVariables("membership.txt");[/code:1:339a5a8c88]

deze doet het nog steeds niet dan:

[code:1:339a5a8c88]loadVariables("membership.txt", "this");[/code:1:339a5a8c88]

hartstikke bedankt allemaal :smiley:

Je kan alvast kijken en eventueel laten weten wat je er van vindt (ben nu druk bezig met invoeren van de content):

http://www.happydayzz.nl/test

nogmaals bedankt allemaal!!