Externe Yamaha CD-Drive ombouwen naar DVD-Drive. Kan dat?

Hoi allemaal,

Ik heb hier thuis een externe CD-brander van Yamaha. Het is de CRW2200IX, met firewire.
Wat ik mij afvraag is, kan ik deze ombouwen tot een DVD-brander? Indien dit kan welke DVD-brander raden jullie dan aan. En wat koste die ongeveer?

Ik heb de verschillende forms al door gekeken en ook de zoek functie gebruikt, maar niks kunnen vinden.

Alvast bedankt,

Rob

Ik heb hetzelfde gedaan met een externe CD brander van Sony. De CD brander verwijderd en daarvoor in de plaats een DVD brander (ook Sony) geplaatst. Ik kon zelfs de drivers van de cd brander gebruiken (windows tijd).

Kijk voor de goedkoopste brander op de pricewatch van tweakers.net. Ik zelf vind de branders van NEC wel goed (en goedkoop).

Ik heb vorige week ook de 4 jaar oude externe Sony Firewire cdbrander gedemonteerd en in het kastje een DVD-brander gemonteerd van NEC. Deze werkt uitstekend en is gekocht voor €49,== . Geen software drivers nodig. De brander wordt herkend door panther. Met prog. patchburn wordt hij in een aantal Apple progs, waaronder iPhoto herkend. Dus rechtstreeks branden. Anders: branden met Toast gaat altijd.

Bedankt voor jullie reacties. Nu zit ik alleen nog met de behuizing van die Yamaha. Ik heb geen idee hoe ik die open krijg. Iemand een idee?

Hij is inmiddels open. :)