Extra functies functietoetsen Powerbook?

Ik heb hier tijdelijk een PowerBook. Daar wilde ik expose op gebruiken, dus drukte ik op F9. In plaats van het gewenste effect, dat ik gewend ben op mijn iBook, kwam er een tekentje in beeld, vergelijkbaar met het volumeteken bij F4/5. Dat teken dat in beeld kwam staat ook bij F9 op de toets op de PowerBook. Wat is dat? En wat is de extra functie van F7 (2 blaadjes?) op een PowerBook?

Dat tekentje op F9 is om de backlight verlichting van je toetsenbord te dimmen mits je die uitvoering hebt. Je moet de fn toets + F9 toets gebruiken voor expose. Onder systeem voorkeuren/keyboard&muis/keyboard shortcuts staan precies alle beschrijvingen bij waar de F toetsen voor staan.

dit staat in de helpfunctie van je apple. Misschien kun je er iets mee

Using function keys on portable computers

Certain function keys (F1, F2, F3, F4, F5, F6, and F12) serve as volume and brightness controls on some portable computers. You can also use these function keys to perform actions with Exposé, a game, or an application.

To use a function key to perform an action with Exposé or an application instead of as a volume or brightness control, hold the fn key while pressing the function key you want to use.

Some applications allow you to reassign the function a key performs to a different key or set of keystrokes. For example, Exposé allows you to change settings for the keys that activate it. Click “Tell me more” to find out how.

Dank voor de snelle antwoorden! Weten jullie ook nog waar de extra functie van F7 (2 blaadjes) voor is?

dat is als er een externe monitor is aangesloten, daarmee kun je schakelen tussen een gekloond beeld of een desktop uitbereiding.

Merci! :)

[quote:3d724588fd="MacRolf"]Dank voor de snelle antwoorden! Weten jullie ook nog waar de extra functie van F7 (2 blaadjes) voor is?[/quote:3d724588fd]

dat 2 blaadjes zijn geen blaadjes maar beeldschermen. F8 schakelt de backlite uit terwijl je met F9 en F10 de felheid van de backlite kan instellen (hetzelfde als wat je met de scherm kan met F1 en F2)

FN toets in combinatie met F’s wordt dan funcitietoetsen.