Extra geheugen kopen

Ik wil wat extra geheugen in mijn PB stoppen en ben daarvoor een beetje aan het shoppen. Nu is er alleen een debiel prijsverschil tussen Apple en ander geheugen. Apple -> 1GB -> $700,- 4 All memory -> 1 GB -> $ 278.99

Lijkt me een no brainer maar wat is eigenlijk het verschil tussen beide? Waarom is Apple meer dan 2x zo duur?

het wat zijn de specs van beide types gheugen??

greetzz

Het kopen van geheugen bij Apple wordt ook op veel plekken om precies die reden afgeraden. Koop gewoon bij de eerste de beste PC-boer die een goed prijs heeft geheugen met dezelfde specs; er zit simpelweg geen verschil in behalve (winst-)marge.

En geheugen wat je bij Apple koopt heeft volgens mij levenslange onbeperkte garantie, het goedkopere geheugen heeft 3 / 5 / 10 jaar beperkte garantie. En het duurdere geheugen is grondiger getest, dus heb je een kleinere kans op een corrupte module.

Geheugen van Apple is (te) duur. Maar zorg wel dat je het kan ruilen als het niet werkt. Mac's zijn nou eenmaal kieskeurig als het om RAM gaat.

[quote:cee4e06562="unSOUND"]En geheugen wat je bij Apple koopt heeft volgens mij levenslange onbeperkte garantie[/quote:cee4e06562]

Nu nog onbeperkte levenslange onbeperkte garantie op mijn Powerbook. Het wordt gewoon geheugen bij de eerste beste PC boer!

[quote:abaaffac25="ThomasL"][quote:abaaffac25="unSOUND"]En geheugen wat je bij Apple koopt heeft volgens mij levenslange onbeperkte garantie[/quote:abaaffac25]

Nu nog onbeperkte levenslange onbeperkte garantie op mijn Powerbook. Het wordt gewoon geheugen bij de eerste beste PC boer![/quote:abaaffac25]

Precies… voor dat geld wat je bespaart kun je na 3, 5 of 10 jaar als er een kapot gaat toch een nieuwe module kopen!

Maar ik neem aan dat er na 3 en zeker na 5 jaar er een nieuwe mac bij je staat met misschien ook wel andere ram modules!

Levenslange garantie mijn neus - om daar garantie op te geven is echt nonsens en maakt dat Apple daar dus woekerprijzen voor mag vragen…

Kijk 's bij norrod, macstuff of mail-a-mac

Zoek hier op het forum op 'kernel panic' en je zult er achter komen dat veel rare steeds weerkerende kernel panics te wijten zijn aan verkeerd geheugen. Doe wat je wilt doen, maar kom daarna niet klagen dat je Mac het niet goed doet.

Dat je overigens bij Apple moet zijn voor het juiste geheugen is ook niet beslist. Maar koop het in ieder geval op een plek waarvan je weet dat ze het met de Appletjes uitgeprobeerd hebben. Geheugenmodules laten zich niet makkelijk ruilen, dus werkt het niet, ben je alsnog je geld kwijt.

Tip van de dag: OWC

Betere tip van de dag: [url=http://www.ramdirect.com/]RamDirect[/url] :wink:

Goede prijzen, alleen de levering gaat via de US Postal Service en hun tracking en tracing is gewoon … .

Apple produceert van zij leve niet zelf zijn ram chips. Dus de kans is redelijk groot dat de ram die je bij de pc boer koopt dezelfde is als degene die apple levert.

Er zijn wel eens qualiteitsverschillen. Kingston had indertijd een goede reputatie wat
betreft ram.

Waar je wel voor moet zorgen is dat de specificatie van de ram exact is hetgeen je
nodig hebt voor je machine. Dus geen PC100 in een mac die PC133 nodig heeft.

Zoek het op welke ram jou type powerbook exact nodig heeft. Sites genoeg op het internet.
Eventueel bij de ram producent zelf.

Net gekeken. Bij Kingston.com kan je snel kijken welke ram je nodig hebt . En je krijgt er de
serienummers bij, dus dan hoef je je geen zorgen te maken.

Let ook op als je de ram installeert dat je de modules niet om zeep helpt met statische electriciteit
Je aarden met zo’n bandje rond je pols.

[quote:861fd9bbb9="ThomasL"]Ik wil wat extra geheugen in mijn PB stoppen en ben daarvoor een beetje aan het shoppen. Nu is er alleen een debiel prijsverschil tussen Apple en ander geheugen. Apple -> 1GB -> $700,- 4 All memory -> 1 GB -> $ 278.99

Lijkt me een no brainer maar wat is eigenlijk het verschil tussen beide? Waarom is Apple meer dan 2x zo duur?[/quote:861fd9bbb9]

hallo,

ik heb gewoon vias het internet gegheugen besteld.
eerst even achterhalen welk type je nodig hebt.
Koop een goed merk zoals kingston!
levenslange garantie.
op hun site kan je vinden welk geheugen je nodig heb.

ik heb zelf bij ragus.nl besteld toen (1 1/2maand) goedkoopst.
maar je kan hier even zoeken weet je gelijk welke het goedkoopst is.

www.kieskeurig.nl

succes.

m v g joost

Bedankt voor alle reacties en tip's. Heb net 1 GB via Ramdirect besteld. Zag er allemaal prima uit, prima prijs en alleen maar Mac wat ze verkopen. Heb het binnen 4 dagen in huis dus ben benieuwd.

[quote:c4e60df364="bartvdpoel"]Apple produceert van zij leve niet zelf zijn ram chips. Dus de kans is redelijk groot dat de ram die je bij de pc boer koopt dezelfde is als degene die apple levert.[/quote:c4e60df364]

Apple geeft helemaal geen garantie op de RAM als je het in de Apple store koopt Het is een third party product en dat valt buiten de garantie van Apple. Als je het via de website koopt krijg je wel garantie. Lekker logisch!

Eindelijk dan een financieel voordeeltje in mijn schamele bestaan. Ga ik besteden aan het sneller maken van mijn eMac. Hoeveel extra geheugen heb ik volgens jullie minimaal nodig? Ik heb geen 'extra programma's', maar gewoon het eMac-basispakket (iCal, iTunes, Mail, Safari).

Kan iemand met twee linkerhanden het geheugen zelf plaatsen? Vertel me er alsjeblieft iets over, want ik ben strikt atechnisch. Het grote aanbod weerhoudt me er al lange tijd van om tot aanschaf over te gaan. Die stroperige computer begint me echter de keel uit te hangen.

Help!

Onder de eMac zit een klepje dat je met een gewone kruisschroevendraaier kunt losmaken. Achter het klepje zie je de plek waar 2 RAM kaartjes kunnen worden geplaatst. Heb je nu 256 MB er in zitten? Kies dan 1 kaartje van 512 MB voor erbij en je hebt ruim voldoende. Kijk bijvoorbeeld eens bij [url=www.mailamac.nl]Mail a Mac[/url] of [url=www.chipmunk.nl]Chipmunk[/url] voor prijzen.

check corsair of kingston,tegenwoordig na genoeg in dezelfde price-range als B *kuch* merken, maar hebben life-warranty. (tlijkt wel een zippo!)

[quote:5bb5839753="macpro"]Betere tip van de dag: [url=http://www.ramdirect.com/]RamDirect[/url] :wink:

Goede prijzen, alleen de levering gaat via de US Postal Service en hun tracking en tracing is gewoon … .[/quote:5bb5839753]

Hoe zit het met invoerrechten als je daar bestelt? Zetten ze bv. de werkelijke waarde op de verpakking?

Tip van flip!

Indien je spullen importeerd doe dat dan via een koeriersbedrijf.
Zoals UPC.
Deze sturen het over de hele wereld met minder toezicht van de belastingdienst.

Kan je een hele hoop invoer premie schelen.

[quote:ce08a4a558="Melville"]Hoe zit het met invoerrechten als je daar bestelt? Zetten ze bv. de werkelijke waarde op de verpakking?[/quote:ce08a4a558] Dat weet ik niet meer. Maar ik heb geen aanslag gehad.

[quote:9582d86317="macpro"][quote:9582d86317="Melville"]Hoe zit het met invoerrechten als je daar bestelt? Zetten ze bv. de werkelijke waarde op de verpakking?[/quote:9582d86317] Dat weet ik niet meer. Maar ik heb geen aanslag gehad.[/quote:9582d86317]

Okay thanks! Binnenkort misschien bij hun een reepje bestellen.