Extra geheugen voor Quicksilver G4 DP 867

Ik heb nu ongeveer een jaartje mijn Powermac G4 (Quicksilver) DP 867. Er zit 256 MB geheugen in, en ik heb er eigenlijk helemaal niet aan gesleuteld behalve dat ik er 2 extra harde schijven in heb gehangen.

Ik wil er eigenlijk wat meer geheugen in doen. Ik werk heel veel in Photoshop en heb eigenlijk altijd wel een berg programma’s open staan. (Transmit, iChat, MSN, iCal, iView, Kung-Tunes, iTunes, Safari, Mail, Finder). Ik heb gehoord dat meer geheugen wonderen doet in een Mac.

Hoeveel geheugen extra zal ik erbij laten plaatsen? Ik zat te denken aan 512 MB, is dat genoeg of raden jullie meer aan? En waar kan ik zoiets laten doen, of kan ik zelf gewoon geheugen bestellen? Die harde schijven heb ik er zelf gewoon in gezet, en ook de nieuwe ventilator en voeding was geen probleem.

Gewoon langzaam aan vol gooien, werkt wel zo lekker. Gebruik wel het DDR SDRAM 333MHz PC2700, want die kan je ook nog overzetten naar een eventuele volgende machine die je koopt, ook de G5 als ik het goed heb.

Maar als je eerst 1 module bijplaatst van 512Mb kan je later natuurlijk altijd bijprikken als je knip het toelaat.

Hoeveel je nodig hebt, kunnen anderen je beter vertellen. Bijplaatsen kan ik je wel vertellen: zelfs ík kan het. Luik open en eigenlijk wijst de rest zichzelf, ze kunnen er maar op een manier in.

Ik heb zelf 512 (2x 256, geen DDR SDRAM 333MHz PC2700) bijgeplaatst. Ik geloof dat dat toen (half jaar geleden) €130 kostte.

zoveel bijplaatsen lijkt overdreven, maar je zult verbaast zijn hoe veel lekkerder dat werkt! echt alsof je een nieuwe computer hebt....

in dit geval is meer echt beter :wink:

En als je dan de keuze gemaakt hebt kan je [url=http://www.mailamac.nl/]hier[/url] je geheugen bestellen :wink:

Hier al bijna 2 jaar een dual 800 quicksilver en ik heb direct 1.25 GB laten inzetten, en alles werkt prima, ik denk ook dat ik vele problemen die ik hier altijd lees veelal te maken hebben met te weinig werkgeheugen. Dus hoe meer hoe beter!!

Ik was een beetje in de war met de namen, maar ik bedoelde een "Mirrored Drive Doors" in plaats van een "Quicksilver". Stom. ;]

Bedankt voor de reacties en de link naar de plek om RAM te bestellen! Ik ga voor 512 voorlopig denk ik, dan kan er altijd nog meer bij. ;]

:D Ik heb een tijdje geleden de hele bak volgegooid. Heb Quicksilver 800Mhz en er zat 256 in maar met 1.5GB draait die wel lekker (oude 256 eruit, 3x 512 erin!).

Zeker met programma’s als Virtual PC en webdesignprogramma’s is het echt makkelijk. Een start met 512 is natuurlijk altijd goed!