extra geheugen

Ergens in dit forum vond ik een linkje naar een leverancier van extra geheugen. Deze schijnt nogal scherp in prijs te zijn.

Weet iemand dit te vinden?

Bedankt!

[url]www.mailamac.nl[/url] bedoel je zeker niet?

nee, want €135,- zonder BTW is wel veel voor een 1gb reep voor mn Powerbook.

Huh? Veel?

[edit]
Verder is macramdirect.com niet duur
[/edit]

Klopt!

Bedankt

Mailamac lijkt dus toch niet zo duur te zijn in vergelijking met Macramdirect :?

€135,- voor een Gb is een schijntje! Toen de MacMini uitkwam kostte zo'n reep nog €300,-!

www.pcfastfood.nl of .com (zit toch geen verschil in pc en mac geheugen?)

PC fastfood heeft geen 1 Gb modules.

in men imac zit een latje van 500MB van www.memoryx.com en dat werkt goed

[quote:d9dcb24aed="muffin."]nee, want €135,- zonder BTW is wel veel voor een 1gb reep voor mn Powerbook.[/quote:d9dcb24aed]

In België betaal je zoveel voor 512MB! Ik ken trouwens geen enkele PC winkel in mijn buurt waar je 1GB SODIMM’s kan krijgen :frowning: Maar gelukkig zijn er online shops :slight_smile:

naja, als ik bij de pricewatch van Tweakers.net kijk zie ik zo al een hoop voordelerige staan.

135 voor 1Gb is best duur... kijk hier maar eens...

www.alternate.nl

:smiley:

Interesante site dat alternare.nl, maar heeft iemand hier goede ervaring mee! En door het grote aanbod heb ik geen idee welk merk ik zou moeten kopen, goedkoop betekent waarschijnlijk ook een mindere kwaliteit?

[quote:3ce8c4e952="beammeup"]135 voor 1Gb is best duur... kijk hier maar eens...

www.alternate.nl[/quote:3ce8c4e952]
Inderdaad, daar kost het slechts 129 euro… wereld van verschil !

ik heb een 1gb sodimm voor 114,21 excl btw bestelt bij centralpoint.nl :D

powerbooks zijn toch vrij selectief als het om geheugen gaat? dat is mijn tenminste verteld toen ik mijn PB'tje kocht. Ik heb zelf 150 euro betaald voor een kingston 1 gig reep cl2.5. zijn geloof ik dezelfde reepjes die apple ook gebruikt.

Is dit goed ram voor een iBook, want dit vind ik wel goedkoop: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=80201&item=6783365358

http://shop.informatique.nl

voorstel: Kingston

[quote:938975166b="OEPS"]Interesante site dat alternare.nl, maar heeft iemand hier goede ervaring mee! En door het grote aanbod heb ik geen idee welk merk ik zou moeten kopen, goedkoop betekent waarschijnlijk ook een mindere kwaliteit?[/quote:938975166b]

Ik ben ook geheugen aan het zoeken, wat ik er tot nu toe van opgestoken heb:

je kunt merk ‘‘x’’ kopen en geluk hebben dat het werkt, maar als je zekerheid wilt zou ik een van
de geheugen configurators gebruiken om er zeker van te zijn.

Apple zelf schijnt veelal Kingston te gebruiken, maar ook daarin heb je verschillende types/soorten.

Als de fabrikant van een betrouwbaar merk zelf aangeeft dat het werkt kan je daar van uit gaan.
Als je niet bij een dubieuze winkel koopt/besteld heb je ook geen problemen met retouneren mocht het eventueel niet werken.
(kijk anders op shopsurvey van tweakers)

Al mocht ‘‘apple compatible’’ geheugen net iets duurder zijn als de goedkoopste geheugen op pricewatch, maar dan heb je wel meer zekerheid dat je geen onverwachte dingen zult krijgen.
(en is altijd nog goedkoper dan ‘‘orgineel’’ apple geheugen kopen direct van apple . :wink:

oa. de fabrikanten Kingston, Dane Elec en Corsair hebben een tooltje op hun site om te checken of bepaald type geheugen van hen compatible is met apple.
(je kunt hierbij ook exact aangeven wat voor apple computer je hebt)