Extra HD hoe kan ik die formateren?

Ik werk op een MAC dual G5 met Mac OS X 10,03,9 en wil een extene harde schijf aansluiten. Bij aansluiting verschijnt de disk op het scherm maar ik kan er niets opzetten, In de "Info" heb ik alleen "lees bevoegdheid" en kan niet uitbreiden tot" lees en schrijf bevoegdheid". Onder "structuur staat " Windows NT "bestandssysteem Waar en hoe kan ik deze disk converteren of formateren naar een Mac OS bestand Dank voor uw hulp Rudy

Je moet hem opnieuw formateren (HFS+) met schijfbeheer/disk utility.

is typisch probleem is namelijk geformateerd als NTFS en dat kan je onder mac en linux enkel lezen dus moet je als je het wilt gebruiken onder win en mac fat 32 van maken maar dan kan je max grootte per file maar 4 GB bedragen ofwel zet je het via disk utility om naar HFS+ en dan kan enkel apple computers het bekijken

koop macdrive van mediafour, dan kan je ook je hfs-formatted iPod lezen en eschrijven zonder probs op je windows

Je kan hem natuurlijk ook in verschillende partities opdelen. Fat32 lijkt me echter het handigst.

aan TonE- baziel-allebolle-en bartvdpoel beste vrienden, dank voor uw hulp. Ik heb inderdaad de functie "Formateren'" gevonden(en goed genoteerd) want geef toe dat ze die "Disk Utility "bij Apple goed weggestoken hebben. Eigenlijk zou die beter in het paneel "Systeemvoorkeuren" staan. Nogmaals dank, en vele groeten Rudy