Extra intern geheugen op de PowerBook

Ik wil een powebook 15" kopen maar vind 512mb intern geheheugen eigelijk wat te weinig, nu wil ik via mail a mac.nl extra geheugen kopen (of iemand anders een goedkopere oplossing??) maar kan ik dat er zelf in zetten of vergt dit veel wizkit ervaring??

Alvast thx, Randy

volgens mij hoef je alleen het toetsenbord omhoog te halen en dan kun je bij de memory slots.

Nee hoor, er zit gewoon een klepje met vier schroefjes onderop de PowerBook G4. Er is een hoofdstukje over het bijplaatsen van geheugen in de handleiding die je bij de PowerBook krijgt, met veel plaatjes. Dus iedereen kan dat.

Heb toevallig gisteren in mijn Pb 17" 512MB bijgeprikt. Zeer eenvoudig. Heb het gekocht bij www.crucial.com. Via een memory-advisor het juiste reepje geselcteerd en besteld (was 88 euro in btw). Was de volgende dag (!!! uit Engeland) binnen en het werkt als een trein.

dan heb ik een te oude powerbook denk ik..... :D

Hmmm, dus als je je PB koopt kun je btr achteraf voor de upgrade gaan?

3mph snapt het :)

stuk goedkoper ja

Met als enige uitzondering misschien de nieuwe 12" PowerBook. Daar zit standaard 2x256 MB in, waarvan eentje vastgesoldeerd en de ander om te wisselen is. Als je voor 768 MB built-to-order gaat ben je 80 Euro extra kwijt bij Apple (1x512 + 1x256). Maar als je de standaardconfiguratie neemt (2x256) en bij Mailamac 512 MB erbij koopt kost het je 106 Euro (incl. verzendkosten). Maar dan houd je wel een 256 MB module over. Dus alleen als je die dan weer voor meer dan 26 Euro verkoopt ben je uiteindelijk weer goedkoper uit. Ik weet alleen niet hoe goed die 256 MB modules nog te verkopen zijn. Daarom ben ik zelf voor de 768 MB BTO bij Apple gegaan.

:D relax... Ik wil idd ook een PB gaan aanschaffen dus dit wordt de tip van de week haha

Thx voor de reacties...

nog meer mensen met ervaring hiermee?

weinig aan toe te voegen. onderkant pb, klepje open, ram inschuiven. Staat zelfs in het boekje van de pb bij mij.

[quote:89d71d7f5b="pt"]Heb toevallig gisteren in mijn Pb 17" 512MB bijgeprikt. Zeer eenvoudig. Heb het gekocht bij www.crucial.com.[/quote:89d71d7f5b]

Ik ben juist via de Crucial website eens gaan zien voor een memory upgrade voor mijn 12inch Powerbook. Ik kan me echter niet van de indruk ontdoen dat ze Apple gebruikers meer aanrekenen dan gewone PC gebruikers. De reden? Je moet maar eens zien naar het prijsverschil van onderstaande twee produkten!

Upgrade for the Apple PowerBook G4 1GHz (12-inch Display)
Module Details for 1GB DDR PC2700

Wie wijst mij het op het verschil?

Ringo

[url=http://store.apple.com/Apple/WebObjects/belgiumflstore.woa/90203/wo/Iq3AAVvZPERS2Xv38LobqKsZxur/1.3.0.6.9.0.5.0.1.1.5.0.3]Applestore[/url] en [url=http://www.crucial.com/store/MPartspecs.Asp?mtbpoid=1779D0E2A5CA7304&WSMD=iMac+%28G5%2D1%2E8GHz%2C+20%2Dinch%29&WSPN=CT407785]crucial[/url]

Voor de imac G5 is die Crucial toch veel goed koper hoor :stuck_out_tongue:

88€ vind ik nog veel. Bij [url]www.empc.nl[/url] heb ik gisteren een 512 mb reepje 333 mhz (kingston value ram) gekocht. Inclusief verzendkosten €65.

Ik heb het reepje vandaag geinstalleerd en het scheelt heel veel die 512mb.