extra mac aan airport-basisstation koppelen.... hoe??

ben bezig een nieuwe, maar 2nbd hand, mac (powermac G4) te installeren, maar Hoe-oh-Hoe maak ik de airport-internetverbinding ook-alweer??? Het is de 4e mac in house, de andere 3 functioneren prima. Allemaal andere apparaten (iMac, iBook, Mac Minii en nu dus een PowerMac). Airport basisstation is absoluut binnen handbereik, airportkaartje functioneert (want computer-to-computernetwerk doet het wèl), alleen word ik een beeetje dol van het zoeken en freubelen om de internetverbinding op deze te activeren...... Ik heb het idee dat het foutgaat wanneeer ik in de netwerkinstellingen bij 'configureer IPv4' selecteer 'Via DHCP'. Er gebeurt volgens mij nix.

Hoop dat iemand deze regenachtige zondagmiddag mijn berichtje ziet en zo lief is mij enkele handige hints te geven.

THNX bij voorbaat!
groet,
MAY :wink:

Probeer het programma Airport Hulpprogramma is dat in de hulpprogramma map staat! :wink:

dank je blieper, maar dat deed het ook niet .......... :oops: daar leek het wel of de verbinding niet actief was .?!%#$& Ik moet dus (denk ik) specifiek de verbinding met het basisstation activeren. Maar hoe?!?

zit je op tiger? :apple:

als het computer-computer netwerk werkt is er toch geen probleem, dan staan de instellingen goed. heb je je dns wel goed ingevuld?

Zeker MAC filtering aangezet in het AirPort Basestation. Dus ook even het MAC adres (ID noemt Apple dat) van het AP kaartje van je G4 toevoegen.

[quote:b99f7d1026="may"]ben bezig een nieuwe, maar 2nbd hand, mac (powermac G4) te installeren, maar Hoe-oh-Hoe maak ik de airport-internetverbinding ook-alweer??? Het is de 4e mac in house, de andere 3 functioneren prima. Allemaal andere apparaten (iMac, iBook, Mac Minii en nu dus een PowerMac). Airport basisstation is absoluut binnen handbereik, airportkaartje functioneert (want computer-to-computernetwerk doet het wèl), alleen word ik een beeetje dol van het zoeken en freubelen om de internetverbinding op deze te activeren...... Ik heb het idee dat het foutgaat wanneeer ik in de netwerkinstellingen bij 'configureer IPv4' selecteer 'Via DHCP'. Er gebeurt volgens mij nix.

Hoop dat iemand deze regenachtige zondagmiddag mijn berichtje ziet en zo lief is mij enkele handige hints te geven.

THNX bij voorbaat!
groet,
MAY :wink:[/quote:b99f7d1026]

Dan kijk je toch hoe het bij de andere apparaten staat ingesteld? Als die allemaal kunnen internetten. En hij herkent het netwerk. Wat je neem ik aan ook geselecteerd hebt bovenin je scherm bij airport. :wink:

Of per ongeluk het draadloos netwerk van de buren geselecteerd?! :P

dank je wel iedereen voor alle suggesties, maar het probleem is dus exact die ene missing mogelijkheid: ik kan de instellingen van de andere apparaten niet kopiëren, want kan het basisstationID nerregus invullen.

Waar zou ik de naam van het internet-netwerk kunnen vinden, in m’n NU gebruikte iBook?? Ik klik even, het heet hier (heel fancy) nl gewoon ‘default’ … :stuck_out_tongue:
En waaaaar zou ik het basisstationID kunnen invullen…??

groet weer! MAY

en OH JA: ik gebruik TIGER

may

[quote:966a050fc5="may"] Waar zou ik de naam van het internet-netwerk kunnen vinden, in m'n NU gebruikte iBook?? [/quote:966a050fc5]

Dat zie je toch bovenin staan bij je airportgolfjes? Je kunt de instellingen toch over schrijven van je ibook. Geeft ie wel automatisch een adres?

nee dus.

Ik mis iets of ik zie iets grandioos over het hoofd!

MAY :cry:

Ik denk alle twee; ik heb het idee dat je werkelijk geen notie hebt van AirPort/netwerken. :mrgreen:

Wordt het niet eens tijd om de Help bestanden door te lezen, want met deze info komen we denk ik hier niet makkelijk tot een oplossing.
Succes iig.

Zeg oppie, dank je voor je prettige reactie.

Als ik werkelijk wist wat te doen had ik de vraag niet gepost :roll: Bepaalde instellingen zijn gewoon niet te vinden of reageren niet. Airport klinkt erg easy, behalve dus als je hem wilt activeren.

Dank voor de support, ik frut zelf wel lekker verder!

Men en ik willen je graag hier helpen; het probleem in deze is dat met 'helpen op afstand' goede (duidelijke) info nodig is van de vraagsteller, want we kunnen niet fysiek meekijken. Dus als je meer en duidelijke info geeft dan zul je zeker geholpen worden; het hangt dus enigszins van jezelf af.

Om te beginnen: heb je een AirPort icoontje (de eerder genoemde wafel) in je menubalk?
Laat maar horen…

Beste allemaal,

ondanks vele verwoede pogingen en het dorlopen van alle mogelijke instellingen, twijfelen aan de geïnstalleerde opstelling etc etc kan ik melden dat het airport-probleem is opgelost. Soms liggen oplossingen zó voor de hand dat je er niet aan denkt…:
ik heb blijkbaar vanuit de store geen (verplichte) installatie-instructie ontvangen, en voor het eerst een PowerMac geopend, waardoor: het kaartje er wel goed in zat, maar de antenne was niet ingeplugd :? . Kan het erger???

Handige tip dus voor allemaal: in het allereerste begin van zoiets kan het dus al fout gaan!!

Anyhow: TNX allemaal voor het meedenken!

groet MAY