extra monitor voor video montage

Ik zoek mij een tweede monitor te kopen en weet het verschil niet tussen de twee volgende modellen of kent iemand iets beter rond die prijs? De monitor moet dienst doen om op een tweede scherm de Canevas van Final Cut Express HD te bekijken gedurende de montage. Het ene model is een Mac 23-inch cinema HD display van 1.570 euro het andere is een Sony P 234 B 23-inch scherm van 1.928 euro. Bij het nakijken van de technische gegevens is alles gelijk buiten “image contrast ratio” dat bij Apple 400:1 is en bij Sony 500:1. Is dat verschil het verschil in prijs (358 euro). waard? Voor de rest is alles gelijk TFT active matrix 16,7 million colors 23-inch Dot Pich: 0.258mm Max resolutie:1920 X 1200 Max Sync Rate: 85 hz x92 khz Reponse Time: 16ms Image Britness: 250 cd/m2 Image Contrast Ratio: 500:1 Sony en 400:1 Mac Groetjes en dank, Rudy

Nee, kijk eens naar de dell 24inch die is goedkoper enm beter dan de twee die je noemt. Er loopt al een draadje over op het forum:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=48587&highlight=

Bij (subjectieve) vergelijking tussen Apple en Dell viel mij direct de superieure contrast op bij de Dell, veel betere zwarting en detaillering in de zwarte regionen. Ik zou zeggen kies voor video-weergave een Dell.

Precies de reden dat ik mijn 23inch terug naar Machouse heb gebracht en een Dell terug gekocht heb!

Als tweede monitor voor Finalcut zal ik geen dure monitor aanschaffen het is zo dat je op Apple monitor de Canvas laat lopen. En de andere goedkopere de sequence neem aan dat je de sequence niet op een goed kwaliteit monitor hoef te laten lopen dat heeft totaal geen enkel zin. Dit is toch de werkvolgorde die je meestal aanhoudt de ene canvas de andere monitor de sequence waar je het meeste werk op doet.

ik begrijp niet goed waarom je een tweede computerscherm wilt hebben om daarop alleen de canvas te laten lopen. Als je een goed idee wilt hebben van de kwaliteit van je videobeelden, en dat op een goede monitor wilt bekijken, koop dan bijvoorbeeld een Sony trinitron beeldbuismonitor. Bijvoorbeeld de PVM-14. Dat is een veel betere referentie voor de kwaliteit van je beelden. Door de andere beeldopbouw van een computerscherm en een tv scherm, heb je aan die eerste geen echte referentie.

PVM-14 kan geen HD(-v) signaal weergeven. wellicht daarom?

Goed argument. Daar had ik niet aan gedacht. Maar zit je dan niet nog altijd met het probleem van het niet hebben van een echt goede referentie? Ik zou eerljk gezegd niet weten of er al goede HD(v) monitors voorhanden zijn. Maar als die er al zijn zullen ze wel niet te betalen zijn...