Extra power aansluiting op dock-connector?

Ik heb me suf gezocht, maar niks gevonden: een dock connector met een extra aansluiting voor DC-in. Heeft iemand zo'n ding gezien, of aangekondigd gezien?

Kijk: ik wil bijvoorbeeld een Belkin Digital Camera Link gebruiken. Of een Media Reader. Die werkt via de dock-connector, maar dan wordt je iPod niet van stroom voorzien. Omdat je misschien wel een half uur staat te downloaden, trekt ie zomaar je accu leeg (vooral als je ipod niet meer gloednieuw is. Ook de iPod Photo is berucht omdat die ook nog eens thumbnails aanmaakt en extra veel stroom slurpt). Ook als er 220V bij de hand is…

Je kunt maar één apparaat tegelijk op de dock connector aansluiten. Da’s logisch, maar ik zie niet waarom je niet een soort doorgeef-connector kunt hebben met een extra FireWire aansluiting waarvan alleen de power wordt doorgegeven naar de iPod. Er zijn zat apparaatjes om vervolgens die Firewire aansluiting van stroom te voorzien: de Apple AC-adapter, een 12V auto-aansluiting, of een externe 9V batterijhouder.

Ben ik de eerste die hier aan denkt?

Hans Erik

Zo lijkt het er wel op ja =)

Er is een media reader met eigen voeding, nou ben ik alleen de naam kwijt... Iets brits...

Maar ik denk dat ik maar even en iPod photo dock ga kopen en eentje ombouw. Er moet toch wel plaats zijn om een plugje erbij te zetten.

Tsja ik heb de firma SiK (www.sik.com) al een suggestie gestuurd om zoiets te maken. Maar of ze het doen... Met al die ipod Photo's en digitale camera's met geheugenkaarten van 1 GB of meer zou je denken: daar moet een markt voor zijn. Ik heb trouwens nog een dock over (van de vorige ipod die gejat is), dus misschien maak ik die wel open en pak de soldeerbout erbij.