Extra RAM, wel of niet apple ?

We hebben een digitale camera aangeschaft en nu wordt de Imac 1ghz wat traag... tijd voor wat extra RAM dus.

De niet originele apple geheugens zijn stukken goedkoper dan die van apple, maar ik lees regelmatig dat daar nog wel eens problemen mee zijn.

Wat is wijsheid ? Kan iemand er iets zinnigs over zeggen ?

Is al diverse keren gevraagd. Eerst even de zoekfunktie gebruiken.

http://www.mailamac.nl heeft goede en goedkope alternatieven.

Kingston heeft de laatste tijd best wel problemen gehad met het leveren van geheugen voor de Macs. Raar maar waar.

Zelf heb ik geheugen altijd overal gehaald waar het het goedkoopst is of gewoon meteen bij aanschaf van de Mac. Maar in ieder geval nooit het dure Apple geheugen.
Nooit problemen mee gehad.

[quote:7515e3dafd="Ema(r)c"]Is al diverse keren gevraagd. Eerst even de zoekfunktie gebruiken. [/quote:7515e3dafd]

JA, dat heb ik gedaan, maar ik kon het specifieke antwoord niet vinden.
Maar als jij die thread waar dat in staat even aan wil wijzen ben ik je natuurlijk heel dankbaar.

[quote:7515e3dafd=“Ema(r)c”]http://www.mailamac.nl heeft goede en goedkope alternatieven.[/quote:7515e3dafd]

Dat er alternatieven zijn wist ik al , anders zou ik de vraag niet stellen.

Geheugenproblemen zijn er vooral geweest met de G5 en iBook / PowerBook. Koop gewoon geheugen bij een goede dealer (met een eigen TD liefst) dan kun je er altijd mee terug. Macsupport, HTR,

Ik heb mijn memory voor mijn iBook G3 bij www.macstuff.nl gehaald en dat werkte direct perfect. Dus misschien is het wat.

Ook bij mailamac.nl is er niks mis mee met hun RAM geheugens.

welk merk is het beste voor de mac.

en welk merk verkoopt Mailamac?

Op alle Mac's die ik 'onder m'n hoede' heb (van PM 9500 tm G5 1.8Dual) is extra ram gezet maar nog geen enkel latje van Apple. Nooit problemen mee gehad. Meeste is van Kingston, goed spul blijkbaar. Als ik vergelijk bij Apple en bv HTR of MacStuff en Mail-a-Mac, dan schrik ik me altijd weer de pleuris van de Apple-prijzen :(