Extra Safari plugins............

Wie kan me helpen aan extra Safari plugins. Ik wil graag een geselecteerd gedeelte van bv een tekst direkt kunnen bewaren op mijn desktop. Dit bestand kan ik dan rechtstreeks afdrukken op mijn printer.

Dus: Hoe maak ik van een geselecteerd gedeelte van een webpagina bv een pdf bestand???

apple-shift 4 en dan selecteren... je pdf van hetgeen je wilt staat op je bureaublad.

:slight_smile:

Ik vraag me af of er nog geen plugin bestaat om die lastige waarschuwing bij het downloaden van een programma weg te doen. Ik vind dit reuze irritant :x

Ik wil graag meer selecteren dan dat er op het buroblad staat.

M.a.w. ik wil nog naar beneden kunnen scrollen of met de muis ingedrukt naar beneden slepen om meer te selecteren.

Ik zou het dichterbij huis zoeken. Selecteer wat je wil en ga in het Safari menu naar Voorzieningen: Daar kun je met de selectie een boel kanten op... een mailbericht maken, de selectie openen in Teksteditor, een plaknotitie aanmaken... Verder zou je ook kunnen printen naar pdf en als je in Tiger werkt een pagina kunnen mailen (naar jezelf) als HTML bericht met Appletje+i succes.

[quote:45d7d42fb6="Orson"]Ik vraag me af of er nog geen plugin bestaat om die lastige waarschuwing bij het downloaden van een programma weg te doen. Ik vind dit reuze irritant :x[/quote:45d7d42fb6]

et voila: Saft

http://www.pimpmysafari.com voor allerhande Safari plugins, mooie site en degelijke verzameling (kzou zelfs durven zeggen een complete verzameling)

Mijn top twee plugins zijn AcidSearch en Sogudi (SOgudi is vooral makkelijk om man-pages te bekijken in Safari)

Is er niet gratis te verkrijgen. Ik hoef ook alleen maar iets dat dat bericht wegdoet meer niet. :oops: Is dit met een systemhack niet op te lossen?

Het neemt niet de complete opmaak van de pagina mee (daarvoor kun je gewoon een PDF gebruiken), maar voor tekst is het wel handig:

• Selecteer je tekst
  • Kies in het Safari menu voor Services -> TextEdit -> New window containing selection

:slight_smile:

[quote:03316cfd91="Orson"]Is er niet gratis te verkrijgen. Ik hoef ook alleen maar iets dat dat bericht wegdoet meer niet. :oops: Is dit met een systemhack niet op te lossen?[/quote:03316cfd91]

Bedoel je Taboo?
Eerst dat appje op de vorige link downloaden en installeren. Dit is een appje om een melding te activeren bij het sluiten van tabs in Safari, maar hiermee kun je ook de nare download meldingen uitzetten! Na installatie van dit appje, eigenlijk meer een hack, deze tekst in Terminal invoeren:

[code:1:03316cfd91]defaults write com.ocdev.taboo ShouldDisplaySecurityWarnings -bool NO[/code:1:03316cfd91]

Klaar!

[quote:5ef43e5cca="cubizer"][quote:5ef43e5cca="Orson"]Is er niet gratis te verkrijgen. Ik hoef ook alleen maar iets dat dat bericht wegdoet meer niet. :oops: Is dit met een systemhack niet op te lossen?[/quote:5ef43e5cca]

Bedoel je Taboo?
Eerst dat appje op de vorige link downloaden en installeren. Dit is een appje om een melding te activeren bij het sluiten van tabs in Safari, maar hiermee kun je ook de nare download meldingen uitzetten! Na installatie van dit appje, eigenlijk meer een hack, deze tekst in Terminal invoeren:

[code:1:5ef43e5cca]defaults write com.ocdev.taboo ShouldDisplaySecurityWarnings -bool NO[/code:1:5ef43e5cca]

Klaar![/quote:5ef43e5cca]

cool, dat ga ik maar 's proberen dan. is taboo geheel compatible met Tiger? ik hoorde wat probleempjes, maar weet niet of ik die moet geloven.