Eye TV EZ slecht beeld!

Ik heb nogal een ruisend beeld met de Eye TV EZ. Ik heb begrepen dat het net zo netjes moet verschijnen als op de TV!? De kabel is gechecked en op een TV doet ie het prima. Kan dit een instelling zijn? Iemand ervaring met dit kastje. Ook de afstandsbediening is nogal gebonden aan een kleine afstand, meer dan 2 meter en je kan amper je Eye TV bedienen! Oh ja, ik gebruik het met een Powerbook 1,67 15" (met het hi-res scherm), de updates zijn gedaan (zowel ElGato en OSX).

Alvast bedankt!

Ik heb geen ervaring met de EZ, maar wel met de USB en de 200 (firewire). Bij deze laatste twee kun je de opnamekwaliteit instellen, varierend van simpel mpg tot videoCD tot DVD (long play, high) etc etc. Dit hangt ervan af hoeveel schijfruimte je aan een programma wil besteden. De ingestelde kwaliteit heeft heel veel invloed op de kwaliteit van je beeld.

Bedoel je dit misschien ?

(Die instelling zit overigens in je prefs…als het inderdaad daarom gaat)

Waar in huis probeer je het? Probeer het eens zo dicht mogelijk bij de plaatst waar je tv kabel binnen komt. Als het daar nog ruist, weet ik het niet. Maar mocht het daar goed zijn en in een andere kamer bv niet, zou je er even een versterkertje tussen moeten hangen, die kan je bij elke electronicawinkel kopen.

Het kan zijn dat je tv in de zelfde ruimte wel beter beeld geeft omdat die het signaal zelf nog iets zou kunnen opkrikken.

Weet je trouwens zeker dat de ingestelde zenders ok zijn en dat je er niet ‘net naast zit’ elk minimaal verschil in de kabelfrequentie kan leiden tot ruis. Daar kan je vast even mee gaan spelen.

succes