eyedropper in indesign [opgelost]

Ik wil de kleur van tekst veranderen in een kleur die ik uit een foto pik met het pipetje. Zo doe ik het meestal, maar opeens lukt het niet meer

ik selecteer de tekst, met het pipetje klik ik in de foto.
Het pipetje verandert van stand (dus het is gevuld) maar mijn tekst krijgt “geen” kleur

wat zou het kunnen zijn ?

Net even getest: je moet met het pipet de tekst die je in kleur wilt selecteren.

ja bedankt, heb ik één keer gedaan, en het gekke is dat nu het gewoon weer werkt zoals het de hele dag al gewerkt heeft : tekst selecteren en met het pipetje in de foto klikken.

vreemd…

Dat is inderdaad vreemd want ik moet blijven selecteren met een vol pipet. Misschien iets in voorkeuren....?

er bestaat trouwens een fijne plugin voor de eyedropper, kun je met de alt toets tijdelijk de dropper selecteren, zoals je met de spatie het handje tijdelijk krijgt, zal even kijken waar die plugin ook al weer vandaan komt, is erg handig....

Niet nodig... ctrl-alt selecteert de eyedropper.

Heb ik vorige week ook al ergens gepost (waar julie ook uithingen…)

maar niet zonder die plugin, niet in cs tenminste, met die plugin komt die juist op die locatie, heb ik je die plugin niet al eens gestuurd?

Ik wist niet eens dat ik die had. Vooral omdat ik volgens mij een clean install op tiger had gedaan.

http://www.fluxconsulting.com/software.html

Toch wel. Sorry en bedankt…

(geeft een voldaan gevoel :stuck_out_tongue: )

yes that's it!

[quote:44debfe138="Deskman"]Niet nodig... ctrl-alt selecteert de eyedropper.

Heb ik vorige week ook al ergens gepost (waar julie ook uithingen…)[/quote:44debfe138]

ja maar dat ging over alinea stijlen kopieëren…

same keycombi, maar ik blijk in het geniep die plugin dus wel te hebben.

ik zal hem ook installeren, en mijn bevindingen hier posten :wink: lijkt me erg handig

je schijnt ook meedere dingen te kunnen “samplen”
ook met de alt key dacht ik

[quote:ac98b62045="EagerB0bNerd"]Ik wil de kleur van tekst veranderen in een kleur die ik uit een foto pik met het pipetje. Zo doe ik het meestal, maar opeens lukt het niet meer [/quote:ac98b62045]

OK, gevonden.
Het gaat mis als je transparantie gebruikt in je pagina(bijv. een kleurvalk over en foto) , als je daarop klikt werkt het niet…

maar voor teksten etc. werkt het als een trein, ik heb bijv. regelmatig een folder die ik moet maken met veel verschillende typogrammen, op dat moment is deze plugin erg handig.