Ik heb een EyeTV200 met nukken. Als ik m'n Imac opstart met de EyeTV en de LaCie disk aangekoppeld (firewire400 en firewire800) dan weigert de EyeTV dienst. Welke zender ik ook open, telkens verschijnt de tekst No Signal.
Als ik de EyeTV200 ontkoppel en weer aankoppel doet het beeld het wel. Maar zodra ik dan iets doe met de LaCie schijf (Time Machine maakt b.v. een backup) dan knalt het beeld van EyeTV er gelijk weer uit.
Het lijtk wel of deze twee apparaten elkaar in de weg zitten.
De helpdesk van Elgato komt niet verder dan wat opmerkingen over gepowerde hubs enzo, maar dat heb ik allemaal al geprobeerd (hub er tussenuit) en werkt niet.
Komt dit probleem iemand bekend voor? heeft iemand een oplossing?
Ik zie dat 'no signal' ook wel eens (EyeTV 250 + LaCie 500GB USB2)... maar als ik dan 'terugspoel' blijkt het signaal vaak wel gewoon te zijn binnen gekomen. Check dat ook eens...
EyeTV heeft wel moeite als er op dezelfde schijf waar de buffer zich aan het vullen is ook serieuze handelingen worden uitgevoerd door een ander programma (zoals een Time Machine backup).
Ik zie het EyeTV beeld soms haperen als ik tijdens het kijken een paar grote bestanden van mijn Mac naar een andere HD kopieer (niet die LaCie schijf die ik gebruik voor EyeTV). De opname/buffer neemt het beeld overigens niet haperend op.
Ik heb zowel op mijn HD in de map Documenten als op de LaCie Schijf een Map Eye TV Archive, zodra ik EyeTv open met de LaCie eraan kiest hij deze map ([i:f768dbc9ca]staat behoorlijk vol[/i:f768dbc9ca]) is de Schijf niet aangesloten dan kiest hij de map in Documenten.