na de zomer hoop ik genoeg geld te hebben om mijn iMac aan te schaffen (:D) en wil dan ook gelijk mijn kleine oude TV eruit gooien en digitale TV op mijn iMac kijken. Ik heb al wat rond gezocht en ben er achter gekomen dat ik een EyeTV Hybrid aan moet schaffen om TV te kunnen kijken. na de zomer moet ik genoeg hebben voor de goedkoopste 21,5" of de betere versie. Kan het daarmee ook? Want ik las op sommige fora's dat alleen de 27" zou werken omdat die een speciale poort had. Natuurlijk is 27" wel mooier om TV te kijken maar dan duurt het nog een stukje langer.
Ik heb de 21,5'' iMac in combinatie met de eyetv hybrid en ik vind het scherm groot genoeg.
Alleen mocht ik het nog een keer over doen, dan spaarde ik wel door voor de 27''.
Dat is mijn fout toen ook geweest, heel graag een iMac willen en dan maar genoegen nemen met het instapmodel omdat ik hem toen heel graag wilde hebben.
Achteraf spaarde ik liever even door.
Ik zou doorsparen, heb een 27" en wil hem nooit meer kwijt, qua schermformaat dus:smile: Maar na de zomer zijn er sowieso nieuwe iMacs, dus het is even afwachten hoe dat loopt. Ik denk dat het voor de prijs niet zal uitmaken, maar de specs zullen wel wat beter worden.
Dat er nieuwe macs aan zouden komen wist ik al, en daar wacht ik ook op...Of ik de nieuwe of de oude neem weet ik nog niet, ligt aan de spec natuurlijk.
Alleen heb ik nog een vraagje, ik heb ook een iPad, kan ik dan live TV op mijn iPad hebben? Want ik heb de app al gevonden maar sommige sites zeggen van wel en andere niet...
In antwoord op je vragen:
- ja, je kan ook EyeTV gebruiken op de 21 inch versie. Wat jij op andere fora gelezen hebt ging misschien over de displayport op de 27 inch, waarmee je de iMac ook als extern beeldscherm kan gebruiken?
- ja, je kan ook live tv kijken op je iPhone of iPad met de EyeTV App. Hiervoor moet EyeTV wel aanstaan op je Mac. Deze streamt het signaal vervolgens naar je iOS apparaat. Daardoor zit er wel zo'n 10 seconden vertraging in.
Hoe werkt het precies? Ik stop de EyeTV in mijn Mac en ontvang dan een signaal?
Wij hebben op dit moment TV via de sateliet maar over een tijdje krijgen we dan digitaal TV. Met een decoder (denk ik dan) en dan TV in de woonkamer (waar de decoder staat) en naar een andere kamer (draadloos). Dat draadloos signaal ontvang ik dan met mijn EyeTV? En ik krijg alle zenders die ik thuis krijg van m'n provider?