EyeTV

In maart ga ik naar Amerika, nou wil ik daar de EyeTV-USB van Elgato gaan kopen dit scheelt namelijk heel veel euri (!)

Heeft iemand ervaring met het kopen van soortgelijk spul in de USA, en dan denk ik met name aan: is dat soort hardware standaard te koop daar voor de europese markt (PAL/Secam)

Volgens de ElGato website zijn er twee versies, NSTC en PAL. Welke in de winkels ligt is afhankelijk van het systeem ter plaatse. De kans dat je in de VS makkelijk aan een PAL EyeTV komt is niet zo groot. Het zal best mogelijk zijn om er eentje te bestellen enzo, maar ja, of je tijd hebt 'm in ontvangst te nemen is een tweede.

Kijk trouwens eens naar de FireWire versie. Duurder, maar een betere deal IMHO, daar heb je echt wat aan, zo ik zeggen…

Ik ben in januari in de Apple Store New York geweest. Alleen NTSC daar.

Heb er zelf een besteld via de Apple Store in NL. Weer teruggestuurd; de beeldkwaliteit viel me erg tegen. Handig is wel dat je een live uitzending stil kan zetten en later vervolgen (alleen als je op die zender blijft).

[quote:46be87a4cd="JazzEye"]Ik ben in januari in de Apple Store New York geweest. Alleen NTSC daar.

Heb er zelf een besteld via de Apple Store in NL. Weer teruggestuurd; de beeldkwaliteit viel me erg tegen. Handig is wel dat je een live uitzending stil kan zetten en later vervolgen (alleen als je op die zender blijft).[/quote:46be87a4cd]

Ik heb er laatst de resultaten gezien bij een kennis. De kwaliteit viel mij erg mee. Hoe hoog ligt jouw kwaliteitsgrens? Want mocht ik besluiten tot de digitale versie (EyeTV-200) dan is dat wel veel geld om een miskoop te hebben.

Mijn kwaliteitsgrens? Hoe druk je dat uit? Mmmm... ik heb een al wat oudere Sony Trinitron portable TV en die was scherper dan het beeld op mijn Powerbook Ti 1280x854.

In het beeld op mijn PoBo kon je de pixels zien in grotere blokken. Een acceptabel beeld kreeg ik alleen als ik de TV in een kleiner venster afspeelde en dat was niet mijn bedoeling; dan kijk ik liever naar mijn conventionele TV.

Ik had EyeTV ook gekocht met het oog op een latere aanschaf van een 20" Cinema Display, waarop je groot beeld zou hebben. Nou dat zie ik helemaal niet zitten met de USB versie.
Voor ik een EyeTV digitaal koop, ga ik eerst goed kijken.

Succes met je afweging!

eye TV comprimeert in MPG, dus per definititie heb je kwaliteitsverlies. wil je later het materiaal op DVD zetten, dan gaat 'ie nog eens comprimeren en dat zie je dus (te) goed.

Ikzelf gebruik een canopus AD/DA video omzetter. geen tuner, maar wat geeft dat, ik sluit 'm gewoon op de videorecorder aan. kan ik ook oude vhs banden digitaliseren. Geen compressie, maar directe omzetting naar firewire DV. wel 3,5 MB/sec dus… goede kwaliteit.

Bijkomend voordeel is dat als ik in iMovie of FCE werk ik m’n werk direct op een TV kan meevolgen ipv op het computerdisplay.

goedkoopst bij mailamac.

Ik heb ook een eyetv (usb), maar ben wel tevreden over kwaliteit. Je moet natuurlijk niet met je neus in het scherm gaan zitten, want dan zie je echt wel dat het niet helemaal scherp is. Ik zelf zit altijd van een afstandje (indien ik een uitzending beeldvullend volg) en dan is het prima te doen.

Bovendien als je het schermpje kleiner maakt en onder het internetten bijvoorbeeld tv wil blijven volgen, dan is ie prima van dichtbij.

:slight_smile:

Heeft iemand ervaring met het gebruiken van de (USB) EyeTV voor invoer van video t.b.v. het digitaliseren van videosignaal? Zou dat kunnen?

Ja het digitaliseren van videosignaal is mogelijk.

Ik heb er ook eens digitale videocamara (met alleen analoge uitgang) op aangesloten en zodoende had ik mijn materiaal toch digitaal. Mijn collega gebruikt eyetv ook voor het omzetten van videobanden naar digitaal materiaal, dus dit is mogelijk.

[quote:192e2df630="JazzEye"]Mijn kwaliteitsgrens? Hoe druk je dat uit? Mmmm... ik heb een al wat oudere Sony Trinitron portable TV en die was scherper dan het beeld op mijn Powerbook Ti 1280x854.

In het beeld op mijn PoBo kon je de pixels zien in grotere blokken. Een acceptabel beeld kreeg ik alleen als ik de TV in een kleiner venster afspeelde en dat was niet mijn bedoeling; dan kijk ik liever naar mijn conventionele TV.
[/quote:192e2df630]

Wat wil je bij mijn weten wordt tv nog altijd uitgezonden met maar iets meer als 500 lijnen als je dat wil zien op zo een hoge resolutie kan je niet anders dan grote pixels zien.

Je moet dus wel rekening houden met het TV-signaal.

Ik heb wat rond gezocht, maar ik wil eigenlijk alleen maar een analoog video signaal in en audio in. Dat wil ik in een redelijke staat in Imovie krijgen. Wat is de simpelste oplossing..?

wordt hiervoor eigenlijk al verteld: sluit een Canopus of een Datavideo DAC100 via firewire aan je Mac, analoge bron aan de convertor en dat werkt zéér goed; wil je ook TV opnemen: dan sluit je de uitgang van een videorecorder op de convertor en opnemen; zelf heb ik zo al films van > 3 uur opgenomen in DV formaat, reklame eruit en dan met " print to video " via de convertor naar een DVD recorder; kwaliteit is goed

[quote:5d912aa2c0="pluche"]wordt hiervoor eigenlijk al verteld: sluit een Canopus of een Datavideo DAC100 via firewire aan je Mac, analoge bron aan de convertor en dat werkt zéér goed; wil je ook TV opnemen: dan sluit je de uitgang van een videorecorder op de convertor en opnemen; zelf heb ik zo al films van > 3 uur opgenomen in DV formaat, reklame eruit en dan met " print to video " via de convertor naar een DVD recorder; kwaliteit is goed[/quote:5d912aa2c0]

Is het dan ook mogelijk om het geimporteerde filmpje via idvd te branden? Ik ben nog groen op het gebied met de standaard aps op de apple…

ja, met iDVD moet dat ook kunnen gebrand worden maar: ik geloof dat iDVD max 2 uur aankan, en bovendien moet je een zg "superdrive" hebben; met een andere brander dan superdrive werkt iDVD niet; je kunt daarvoor ook Toast 6 gebruiken, die converteert en brandt DV formaat naar een DVD formaat alleen weet ik niet juist wat de max lengte van de film mag zijn

[quote:596a9e32b6="pluche"]ja, met iDVD moet dat ook kunnen gebrand worden maar: ik geloof dat iDVD max 2 uur aankan, en bovendien moet je een zg "superdrive" hebben; met een andere brander dan superdrive werkt iDVD niet; je kunt daarvoor ook Toast 6 gebruiken, die converteert en brandt DV formaat naar een DVD formaat alleen weet ik niet juist wat de max lengte van de film mag zijn[/quote:596a9e32b6]

Ok, bedankt ik er nu eentje bestellen. Ik heb idd een superdrive in mijn POBO 12 . Bedankt!

ondertussen is Eye TV 200 (en 300 & 400) op de markt gekomen ... zie m'n topic [url]http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=20430&start=0[/url] (geplaatst voor ik dit topic had gelezen)