F.C.P. bestand tot dvd maken

Hoi,

Wat is de beste manier om van mijn Final Cut Pro bestand, (ongeveer half uur samen) een DVD te maken? Op welke manier is de beste? Moet ik er een “Quick time” film van maken? Of een zgn. “Final Cut Pro” film?
Hoeveel frames moet ik instellen bij de Settings als ik er een Quicktime movie van wil maken? (In PAL natuurlijk)

Alvast bedankt,

Antje

Antje: Ik weet dat je nieuw op dit forum bent maar eerst even wat beleefdheidstips. Jij blijft alleen maar vragen stellen zonder ook maar op de antwoorden in te gaan. OP ZIJN MINST kun je laten weten of het lukt of dat je het gaat proberen. Dat is een goede gewoonte in forums. Mensen helpen hier belangeloos anderen. Sta daar eens bij stil. Een andere goede gewoonte als je (nieuw) op een forum komt, is bekijken of je vraag wellicht al eerder is gesteld. Bepaalde vragen worden heel vaak gesteld. Een vrij recente over DVD authoring: http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=4553 Maar er zijn meer berichten over geweest. Verder verwonder ik me een beetje over het niveau van de FCP cursus die je zegt gehad te hebben in een andere post. Want ik heb ook een vraag van je beantwoord over het toch wel erg simpele weghalen van 'het gat' na inkorten. SLC

Exporteer als final cut pro movie of als DVpal : 25 frames natuurlijk dan inporteer in Idvd en klaar is kees

Tweede optie (maar dan voor DVD Studio Pro): exporteer vanuit FCP naar mpeg2. De .m2v file importeren in DVD SP.