F-toetsen doen rare dingen/niets in Final Cut Pro...

Ik probeer mezelf aan te leren om de shortcuts op het toetsenbord te gebruiken in FCP 4.1. Ik heb daartoe een setje FCP-toetsen aangeschaft van Logickeys maar nu ik ze geïnstalleerd heb, merk ik dat de F-toetsen niet doen wat ze zouden moeten doen... F1 t/m F8 doen helemaal niets, F9, 10 en 11 (Insert, Overwrite en Replace) maken m'n vensters klein/verdwijnen. F12 doet het als enige goed: Superimpose.

Als ik bij het Custom Dutch Keyboard Layout kijk, zie ik wel dat de F-toetsen de juiste functies zijn toegewezen…

Wat doe ik fout?

Alvast bedankt voor de hulp,

Wolf

Waarschijnlijk conflicteren de f-toets combinaties van FCP met die van het systeem. met je system preferences kun je bij Keyboad-mouse de instellingen aan- en uitzetten, misschien werkt het dan wel goed

Phanter heeft die F-toetsen in gebruik genomen. De oplossing die ik daarvoor had is om die functie in final cut pro aan ander toetsen toe te kennen. En ik doe het zoals AVID : de B en de V

Maar het is een conflict tss panther en final cut

[quote:7954ab08bc="Final Cut"]Phanter heeft die F-toetsen in gebruik genomen. De oplossing die ik daarvoor had is om die functie in final cut pro aan ander toetsen toe te kennen. En ik doe het zoals AVID : de B en de V

Maar het is een conflict tss panther en final cut[/quote:7954ab08bc]

Dit conflict moet toch op te lossen zijn, anders zou niemand van FCP’s shortcuts gebruik kunnen maken… en zou Logickeys geen knopje meer verkopen…
Ik heb bij preferences iets geprobeerd maar ik heb niet kunnen zien wat de F-toetsen nu doen. Ergens moet de boel aan te passen zijn en je zou denken bij de preferences van Keyboard Shortcuts, maar niet dus… Ik blijf verder spitten.

Ga naar System Preferences -> Expose .Vanonder heb je een sectie "keyboard" verander de instellingen naar een waarde die niet met je programma in conflict treden of zet de functies gewoon af.