F-toetsen werken niet meer na update [OPGELOST]

Zoekactie leverde weinig resultaten op, dus ik deponeer de vraag hier zelf maar even

Sinds de udate naar 10.4.4 van alweer twee weken terug, lijken de toetsen F1 t/m F5 wel uitgeschakeld… althans… voor zover het op mijn iBook de volumeknoppen en helderheidsregelaars betreft.

Erg lastig, omdat ik inmiddels zo aan die knoppen gewend ben, dat ik eigenlijk niet meer zonder kan. Erger nog… Ik zou niet weten waar in 10.4.4 ik de helderheid van mijn beeldscherm kan instellen, want onder het paneel beeldschermen zie ik het dus niet meer staan!

Lukt het met de FN toets ingedrukt wel? Het is nl. zo in te stellen dat je dat kan omwisselen, misschien is er ergens iets mis gegaan? Als je onder Toetsenbord & Muis kijkt bij Systeemvoorkeuren, 1e tabblad, kan je een vinkje zetten bij "Gebruik de toetsen F1-F12....". Die moet uitstaan om de helderheid en volume te regelen zonder FN in te drukken.

...helaas! Was het maar waarf, maar dit had ik al geprobeerd, maar dus zonder resultaat....

Combo update oversmijten helpt bij veel gevallen?!

Bedoel je die [url=http://www.apple.com/support/downloads/macosxserver1044combo.html]update van de Apple-site[/url] afhalen en die over mijn huidige 10.4.4 heen installeren????

We gaan het eens proberen!

Was toch niet nodig om de Combo-update te doen....

In een ander draadje herinnerde iemand mij aan de simpele optie om het PRAM weer eens te herstellen, want dat was ook al sinds Jaguar niet meer gedaan… en voila! Alles weer helemaal in orde!

Dank aan de meedenkers!