Fair use policy

Me moeder wil gaan overstappen omdat ze bellen en internet in een wil maar dan gaan we waarschijnlijk naar een provider die fair use hanteert. Ik weet niet preceis wat ik daarvan moet denken maar ik denk dat ik niet zo fair ben :( Ik download toch al gauw 200 GB(er staat nu in iStat pro dat ie 3 dagen aanstaat mijn mac en 25 GB gedownload heeft, dus waarschijnlijk nog wel meer dan 200 GB per maand) per maand, ik download gemiddeld met een snelheid van 100 kb/s per dag. Niet zo gek veel(omdat de torrents dat niet altijd toelaten) maar wel 24 uur per dag.

Mijn vraag is dus of dit wel fair use is of dat het met iets heel anders te maken heeft. Want als dat niet zo is en ze het internet eruit trekken of veel meer moeten betalen dan doen we het niet.

Het zal erg verschillen per provider. Fair Use betekend vaak dat je niet meer mag downloaden dan X keer het gemiddelde. Dat gemiddelde hangt dus al af van hun klanten tot nu toe...

Ikzelf zit bij KPN, die hanteert ook Fair Use, en ik download soms 40 GB per dag, en heb nog nooit een waarschuwing gehad. Zeker bij de snellere verbindingen ligt het gemiddelde gebruik immers ook hoger.

Maar de grote vraag is: Waarom wil je moeder überhaupt overstappen ? Voor het geld moet je het nooit doen, goedkopere providers zijn vaak niet voor niets ook goedkoper, en hanteren vaak ook een veel lagere Fair Use grens.

[quote:24280efc77="unSOUND"]Het zal erg verschillen per provider. Fair Use betekend vaak dat je niet meer mag downloaden dan X keer het gemiddelde. Dat gemiddelde hangt dus al af van hun klanten tot nu toe...

Ikzelf zit bij KPN, die hanteert ook Fair Use, en ik download soms 40 GB per dag, en heb nog nooit een waarschuwing gehad. Zeker bij de snellere verbindingen ligt het gemiddelde gebruik immers ook hoger.

Maar de grote vraag is: Waarom wil je moeder überhaupt overstappen ? Voor het geld moet je het nooit doen, goedkopere providers zijn vaak niet voor niets ook goedkoper, en hanteren vaak ook een veel lagere Fair Use grens.[/quote:24280efc77]

Omdat we heel weinig bellen en al helemaal via de vaste huistelefoon dus ze wil eigenlijk niet meer betalen voor de vaste telefoon. Maar kan je zonder vast telefoon abonnement wel gewoon een internet abonnement hebben of hangt dat op een of andere manier samen, omdat internet over de telefoonlijn gaat??

De internet snelheid waar ik woon is erg laag dus 20GB per dag is al vrijwel onmogelijk…

Een KPN budget abbo voor je vaste lijn kost maar 8 euo. Als je die opzegt, krijg je bij alle ADSL abbo's 10 euro extra verbindingskosten, dat is dus niet slim. Wel heeft KPN zelf een aantal abbo's waar bellen bij zit, dat is altijd nog het proberen waard.

Je kunt ook internet+bellen via je kabelprovider nemen. Dan kun je de KPN helemaal opzeggen.

Als je in het UPC gebied woont, hebben ze aardige prijzen, zeker voor de eerste 6 maanden.

Zit je in het Ziggo gebied, dan weet ik niet of je op dit moment naar een kabelprovider moet overstappen…

[quote:9a0721ea61]en ik download soms 40 GB per dag[/quote:9a0721ea61]

goeiemoggel!

[quote:c092d83cf7="Pieterr"]Je kunt ook internet+bellen via je kabelprovider nemen. Dan kun je de KPN helemaal opzeggen.

Als je in het UPC gebied woont, hebben ze aardige prijzen, zeker voor de eerste 6 maanden.

Zit je in het Ziggo gebied, dan weet ik niet of je op dit moment naar een kabelprovider moet overstappen…[/quote:c092d83cf7]

Mijn broertje is overgestapt naar UPC en dat is best een leuk pakket met hun digitale tv erbij en zo … ik weet eigenlijk of ziggo ook zoiets doet, maar dat zal haast wel niet :evil:

[quote:025efffbd7="Pieterr"]...UPC... Ziggo..[/quote:025efffbd7] Daar noem je ook gelijk de twee grootste providers op het gebied van twijfelachtig gedrag. Vooral UPC is erg kinderachtig met hun Fair Use, en in sommige plaatsen kwalitatief om te janken. Zelfde kan eigenlijk van Ziggo gezegd worden. Bij UPC is het lastig oordelen, omdat je daar soms in de ene straat prima kan internetten, en twee straten verderop alleen maar problemen hebt.

Ik ben nu net overgestapt naar Alice. Maandag wordt alles geactiveerd. iemand een idee van de fair use policy daar? Ik ben ook wel een groot gebruiker.....

Had je dat niet beter eerst kunnen nalazen VOOR je het abbo aanging ? Klachten over Alice lopen momenteel de spuigaten uit...

UPC en ZIGGO heb ik niet zo veel goede verhalen en cker geen goede ervaringen mee, dus dat doe ik liever niet...

Waar we nu over zitten te denken is internet over de kabel, dus geen adsl, zijn daar nog wat mankementen mee of is dat goed?? Dan ben je gelijk van het bellen af namelijk en het is best snel voor ons…

Nou zie ik zelfs webTV staan bij dat kabel abboment van caiway, weet iemand of dit ook voor een mac kan er staat bij het kopje amusement webTV en muziek en dan staat er wel dat muziek niet kan meer niets over dat webTV niet kan met een mac.

[quote:ec6fe0ac08="unSOUND"]Bij UPC is het lastig oordelen, omdat je daar soms in de ene straat prima kan internetten, en twee straten verderop alleen maar problemen hebt.[/quote:ec6fe0ac08] Tja, da's inderdaad lastig oordelen. Ik internet namelijk altijd in mijn[i:ec6fe0ac08] eigen[/i:ec6fe0ac08] straat via UPC, en ik mag zeggen ("afkloppen") probleemloos...

[quote:0772e32145="unSOUND"]Had je dat niet beter eerst kunnen nalazen VOOR je het abbo aanging ? Klachten over Alice lopen momenteel de spuigaten uit...[/quote:0772e32145]

ja heb je gelijk in. Maar ik wou zsm van ziggo af!!! Dus heb toen overhaast en uit frustratie alles afgezegd bij Ziggo daar en iets nieuws gezocht.
Maar iemand iets over de fair use daar?

Kabel is heel sterk regiogebonden. In tegenstelling tot bij ADSL. Wanneer er dus veel mensen in de straat bezig zijn, wordt jouw verbinding vaak slechter. En qua kabel is het aanbod ook heel verschillend per wijk. UPC is er zo eentje, maar die raad ik dus niemand aan. ( In de regio Sliedrecht zijn ze dus echt slecht, ook qua FUP )

[quote:52e73a7e9b="Graphsic"]Maar iemand iets over de fair use van Alice?[/quote:52e73a7e9b] Volgens de forums ( die ik in no-time had gevonden via Google ) valt dat wel mee. Waar het bij Alice veel vaker mis gaat is de slechte helpdesk, en de drang om te lang, te veel geld van je rekening te schrijven.

[quote:ed431b8816="unSOUND"]Kabel is heel sterk regiogebonden. In tegenstelling tot bij ADSL. Wanneer er dus veel mensen in de straat bezig zijn, wordt jouw verbinding vaak slechter. En qua kabel is het aanbod ook heel verschillend per wijk. UPC is er zo eentje, maar die raad ik dus niemand aan. ( In de regio Sliedrecht zijn ze dus echt slecht, ook qua FUP )[/quote:ed431b8816]

Ik neem dan als we het doen kabel van caiway hebben we ook digitale tv van en echt nog nooit een probleem mee gehad echt perfect dus ik denk dat het met de kwaliteit wel goed zit. Met de regio-gebondenheid zou ik niet weten of dat hier goed is. Waar kan je dat checken??

[quote:8ffd4ad5df="unSOUND"][quote:8ffd4ad5df="Graphsic"]Maar iemand iets over de fair use van Alice?[/quote:8ffd4ad5df] Volgens de forums ( die ik in no-time had gevonden via Google ) valt dat wel mee. Waar het bij Alice veel vaker mis gaat is de slechte helpdesk, en de drang om te lang, te veel geld van je rekening te schrijven.[/quote:8ffd4ad5df]

Ik lees het net! ben benieuwd!
Ik kijk het wel aan en anders ben ik weg. Komt wel goed denk ik.

[quote:50473ccf42="unSOUND"] UPC is er zo eentje, maar die raad ik dus niemand aan. [/quote:50473ccf42] Ik zie jou af en toe ageren in het forum tegen mensen die roepen dat "LaCie" slecht is. Omdat dat ooit zo geweest zou zijn. Ik heb het idee dat jij nu een beetje hetzelfde met UPC aan het doen bent.

Ik ken inmiddels flink wat mensen met een UPC internet abonnement (en niet alleen hier in de buurt) die nooit problemen hebben met hun internet verbinding, noch last van Fair Use waarschuwingen.

Toen ik deze dingen las had ik al zoiets van: "ik wil daar echt geen klant van zijn"

http://www.klachtenradar.nl/?s=alice

[quote:866e604164="Pieterr"]Ik heb het idee dat jij nu een beetje hetzelfde met UPC aan het doen bent. [/quote:866e604164] Dan moet je natuurlijk niet de tweede zin uit de quote weglaten waarin ik erbij zeg dat dat gaat om mensen hier in de regio, waarvan ik inmiddels zeker weet dat ze nog steeds slecht zijn...