Farallon scsi card... - scanner en brander niet meer running

In mijn oude G3 [b/w] zit een Farallon SCSI kaart waar mijn brander en scanner aan zitten.

Heb ik iets fout gedaan bij de installatie van OSX? Hadden ze aan moeten staan?

Waar krijg ik de drivers die voor OSX nodig zijn?

Bestaan Farallon nog?

Bult vragen niet… Maar wil toch echt mijn dingetjes in OSX aan de praat hebben, vooral de brander…

Het ligt in ieder geval niet aan Farralon. Heb hier nu 2 G4's met die kaart. De extra SCSI HD's worden prima getoond. Mijn brander was eerst ook verdewenen onder Toast. (nb niet onder Apple's eigen brandprogramma) Misschien moet je Toast updaten. Dat hielp bij mij wel.

mmm zojuist de laatste Toast updates binnengehaald, versie 5.1.4 maar doet het nog niet. Ook in iTunes 3 ziet ie de brander trouwens niet...

Had ik niet gelezen ergens dat je de SCSI apparatuur aan moest laten tijdens het installeren van OSX?

Weet ik niet meer precies…

Baal ervan dat ik het niet aan de praat krijg… :angry:  :angry:  :(

Heb zelfs:

El Gato's Mac OS X SCSI CD-RW Helper

geïnstalleerd, maar nog niets… :frowning:

Wie helpt mij…

Alsof de duvel ermee speeld. Een van de mac's (ja die met farralon kaart en brander) wil sinds vanochtend niet meer opstarten!!! Blijft hangen bij laatste extentie (is nog OS 9).

Doet het alleen nog als ik de kaart eruit haal. Anders niet!

Ik kan best ff zonder brander, heb er nog meer. Kom er wel uit. Als ik iets te weten kom, post ik het… ???

Misschien eens proberen zonder extenties, en dan langzaam belangrijkste erbij voegen...

Als ik het goed begrijp, stuur jij de kaart aan via classic OS 9…

is er geen directe besturing vanuit OSX?

ehhhh, deze vastloop-machine werkt nog op OS9. En het 'hangen' gebeurd zodra de laatste extentie is geladen, maakt niet uit welke.  :( Heb de 'bekende' truks al uit gehaald. Zonder kaart werkt ie nu weer. Da's nu ff belangrijkste.

Maar goed, de G4 naast mij werkt met f.kaart en ik scan via classic. Of anders boot ik op via OS9, want krijg het niet anders onder OSX. Het is een kwestie van wachten tot alles compatible is gemaakt. Waarom heeft apple ooit SCSI verbannen uit de machine? Succes met jouw probleem!

Alles werkt hier ook perfect onder OS 9.2 maar niet in Classic via OSX, dat vind ik toch vreemd...

Die SCSI kaart moet toch te ondersteunen zijn? ksnap alleen niet waar die drivers kan vinden, Farallon is ook van de aarde verdwenen…

Heb je de laatste tijd iets nieuws geïnstalleerd?

Ik maakte altijd een 2e of zelfs 3e opstartset aan in extensiebeheer, kon altijd terug naar de laatste werkende setting…

Succes… Belangrijkste is dat het werkt, maar ik wil het onder OSX hebben draaien verdorie…

Classic is een viruele OS9, niet de echte. Er is een pdf over OSX en OS9 extentiebeheer. Zie [url=http://www.informinit.com]link[/url]

Zie anders ook ff de discussie over "10.2 update uitvoeren of niet?" Als alles in OSx werkt (vnl randapperatuur) betekend dit niet dat alles het ook weer doet onder 10.2 (zelfs de grote appalicaties niet). Dus, zelfs al vindt je een oplossing, dan moet je misschien opnieuw beginnen zodra je 10.2 gaat gebruiken. Misschien kun je beter ff  wachten… ???

Mmmmm.. is misschien wel een idee, om te kijken wat er dan wel of liever gezegd niet meer werkt... afwachten dus...

mk

He dat probleem komt me bekend voor .Scusi wordt onder classic wel ondersteund,alleen als de scusi pci kaart door OSX ondersteund wordt.Maar helaas zegt dat ook niet alles,want mijn scannersoftware start ook niet onder classic.En de kaart wordt wel ondersteund in OSX.Na rebooten in OS9 natuurlijk wel. Alle communicatie van classic met hardware van de computer gaat niet rechtstreeks maar loopt via OSX,daar zit het probleem dus denk ik.?? IK heb bij de installatie van OSX destijds eerst de scusi kaart verwijderd,OSX geinstalleerd, de driver van de kaart geinstalleerd en dan de kaart(adaptec) teruggestoken. Met de kaart erin kreeg ik OSX niet eens geinstalleerd.