Fatale bug in OpenOffice (Ubuntu on a IMac)

Als ik mijn word documenten open, (die veel tekeningen en formules bevatten) krijg ik steeds de foutmelding onvoldoende schijfruimte. Ik moet het document dan herstellen en op,ieuw openen maar van zodra ik weer naar de volgende pagina ga is het weer hetzelfde liedje.. Ik heb nochtans 2,7GB vrij. Zou het kunnen zijn omdat er vte weinig RAM geheugen is? 320 MB zou toch voldoende moeten zijn? (Ubuntu/Kubuntu desktopomgeving op een IMac)

Installeer de nieuwste openoffice eens of herinstalleer je huidige, want dit zou idd niet mogen.

Het gebeurt alleen bij grote documenten. Als ik ze opsla onder een vroeger Word formaat gaan er tekeningen en formules verloren maar kan ik ze wel openen. Office Org 2.0 is toch de laatste versie?

Kijk eens hier: http://www.microsoft.com/mac/ misschien kan je Word updaten.

[quote:c08dd34107="Leander"]Kijk eens hier: http://www.microsoft.com/mac/ misschien kan je Word updaten.[/quote:c08dd34107] Bij dit soort reacties vraag ik me serieus af of je de vraagstelling en vooral ook de titel wel hebt gelezen. Als je geen relevant antwoord weet, reageer dan gewoon niet! :x

Ontopic:
Draai je Ubuntu vanaf een live-cd of heb je heb geinstalleerd op je HD?
Indien dit laatste van toepassing is zou je de ingebouwde softwareupdater eens kunnen laten runnen. Hier zitten vaak ook updates van OOO bij, ben ik zelf achter gekomen.

Hij is geinstalleerd op een harde schijf. Met alle laatste updates erbij.

[quote:50a67828ac="Napsju"][Bij dit soort reacties vraag ik me serieus af of je de vraagstelling en vooral ook de titel wel hebt gelezen. Als je geen relevant antwoord weet, reageer dan gewoon niet! :x [/quote:50a67828ac] Sorry, inderdaad over het hoofd gezien. Het is voor mij duidelijk koffietijd :sealed:

Zou het kunnen zijn omdat er twee versies van office opstaan dat ze met elkaar vechten? Er staat een oudere versie op, in het engels, maar met een betere formule-editor.

Is dit zelfde probleem ook van kracht wanneer je boot van de live-cd? Puur om even een check te doen of het toevallig aan de lokale installatie ligt.

Dat zal ik straks eens uitzoeken. Maar ik heb daarnet nog enkele pakketten met Synaptic geinstalleerd. Maar er waren foutmeldingen over de configuratie. En na herstarten kreeg ik de boodschap "Kon muis niet bewegen. Het kan zijn dat een schadelijk programma uw sessie afluistert" Opnieuw herstarten en het lijkt opgelost.

update: ik stel vast dat bij macOSX Neooffice mijn Word documenten ook al niet correct opent. De illlustraties worden niet allemaal weergegeven of zijn zelfs vervormd, en de kleine tekstkadertjes zijn zwart of leeg. Ik heb een live DVd gedownload maar die blokkeert bij het opstarten...

Je zegt dat 2 office pakketen onder 2 verschillende besturingssystemen je document niet kan openen. Is het mogelijk dat je het document ergens kan openen met het originele MS Office? Ik ben benieuwd of dit wel lukt.

Met de originele versie van Office 2004 is het perfect. Het document is zeker niet beschadigd. 1,4 MB, met veel kaders, tekeningen en MathType formules. Op NeoOffice zijn de illustraties vaak vervangen door een quicktime logo, op OfficeOrg 2.0 crasht het programma van zodra ik scroll naar beneden. Als ik save as Word 6.0 gaat heel wat info verloren, is het doc nog slechts 400 Kb maar kan ik het wel openen. Zolang he pure tekstbestanden zijn is de uitwisseling geen probleem....