Favorieten - verwijderen van favorieten hoe??

Hallo medemaccers,

Ik zou graag willen weten hoe ik in IE wat favorieten kan verwijderen?
er staan zoveel in, die er eigenlijk niet moeten staan, en om het overzichtelijk te houden, wil ik deze weg hebben, maar hoe??

Misschien wel handig als mij gelijk verteld wordt, hoe ik dit eventueel in andere browsers, Omniweb en Chimera, en Mozilla kan doen?

Wie o wie, kan mij hierbij helpen, door te vermelden, hoe ik dit kan doen, zal ongetwijfeld, weer heel eenvoudig zijn, je moet het alleen even weten  :D

alvast bedankt mijn appeltje

IE: command(appeltje)+2 of Windows/Favorites

Nu kan je ctrl klikken of rechts klikken als je een tweeknopsmuis hebt en jouw slachtoffer wissen met Delete.

Een andere mogelijkheid is Organize Favorites/New Folder. Je geeft die map een naam en sleept een categorie favorieten in die map. Zo wordt de situatie al veel overzichtelijker. Je kan ook hier mappen in mappen creëren.

Hoi Michel,

Ik zal dit straks eens ff gaan proberen, thx voor je hulp

mijn appeltje

[quote:post_uid14="michelvdb"]IE: command(appeltje)+2 of Windows/Favorites

Nu kan je ctrl klikken of rechts klikken als je een tweeknopsmuis hebt en jouw slachtoffer wissen met Delete.

Een andere mogelijkheid is Organize Favorites/New Folder. Je geeft die map een naam en sleept een categorie favorieten in die map. Zo wordt de situatie al veel overzichtelijker. Je kan ook hier mappen in mappen creëren.[/quote:post_uid14]
Hoi Michel

Nou ik heb even geprobeerd, maar hoe jij zegt, lukte me niet , ik heb geen delete toets op mijn ibookje (neem aan dat het op de iMac toetstenborden wel zit?

Ik heb gedaan, IE dan favorieten, als ik dan Appeltje 2 intoetst, kan ik via slepen, van de betreffende favoriet die ik weg wil hebben, naar  de prullenbak wandelen.

Overigens hoe werkt dit in Mozilla, Chimera, en Omniweb, weet iemand dit

alvast bedankt mijn appeltje

Je kunt ook gewoon je backspace-toets gebruiken.

Dank je wel Igor

Ik neem aan dat backspace hetzelfde als de delete toets is??

Zijn er misschien andere maccers hier, die mij kunnen vertellen, hoe je favorieten uit de volgende browsers kan verwijderen:
*chimera
*mozilla
*omniweb

Het bovenstaande met appeltje 2 en delete werkt niet in deze browsers, zou graag willen weten, hoe werkt het bij deze 3 browsers?

alvast bedankt
mijn appeltje

De backspace knop is niet dezelfde als de delete knop. De backspace toets zit op elk toetsenbord. Dat is de toets waar je tekst mee weg haalt als je iets verkeerd hebt getypt. De delete knop is een aparte knop en die zit er bij mij ook niet op.

Bedankt Igor !

[quote:post_uid0="mijn appeltje"]ik heb geen delete toets op mijn ibookje (neem aan dat het op de iMac toetstenborden wel zit?[/quote:post_uid0] Op mijn iMactoetsenbord zit evenmin een delete-toets. Het is nog geen Extended Keyboard dat pas later uitkwam. Delete kan je met de toetscombinatie Command (Appletoets)+backspace.

Hoi Michel

Zie zojuist je reactie, en daar kan ik wel wat mee, dank je wel,

mijn appeltje

Het weggooien van links kanook door ze naar je prullebak te slepen.

In chimera staan bovenaan je slidebar 4 butons
ad link, ad folder, pencil (als je op een link staat kan je deze aanpassen en van commentaar voorzien erg makkelijk), verboden te parkeren (voor het weggooien van de geselecteerde link).

In chimera ka je nog geen karakters (chineese) als link opslaan als je de naam veranderd in iest met westerse letters is het wel mogelijk.
met deze link kan je het proberen als je geinteresseerd bent: http://www.yangtse.com/gb/node/2002-03/24/default.htm
:smiley:

[quote:post_uid14="Leavestone"]Het weggooien van links kanook door ze naar je prullebak te slepen.

In chimera staan bovenaan je slidebar 4 butons
ad link, ad folder, pencil (als je op een link staat kan je deze aanpassen en van commentaar voorzien erg makkelijk), verboden te parkeren (voor het weggooien van de geselecteerde link).

In chimera ka je nog geen karakters (chineese) als link opslaan als je de naam veranderd in iest met westerse letters is het wel mogelijk.
met deze link kan je het proberen als je geinteresseerd bent: http://www.yangtse.com/gb/node/2002-03/24/default.htm
:D[/quote:post_uid14]
Hoi Leavestone,

Dank je wel voor je uitleg, heb er maar ff een screen van gemaakt, kan ik het later allemaal nog eens nalezen, en uittesten.
Ik leer hier zoveel bij, anders fiets ik het niet meer bij. haha

dank je wel mijn appeltje

[quote:post_uid0="mijn appeltje"]Zijn er misschien andere maccers hier, die mij kunnen vertellen, hoe je favorieten uit de volgende browsers kan verwijderen: *chimera *mozilla *omniweb[/quote:post_uid0] In elke browser werkt het ongeveer hetzelfde:

Mozille bijv. klik op bookmarks; manage bookmarks [appeltje B]

je krijgt dan de hele lijst met favo's [bookmarks]

naar believen deleten met de backspace

Succes

Grtz MailKing

Hoi Mailking

Dank je wel voor je reactie, weet ik dat ook weer.

gr  mijn appeltje

Nog even over die delete-toets. Op mijn PowerBook krijg je delete door Fn-BackSpace. Probeer maar uit met een tekstje in TextEdit.

[quote:post_uid14="Macum"]Nog even over die delete-toets. Op mijn PowerBook krijg je delete door Fn-BackSpace. Probeer maar uit met een tekstje in TextEdit.[/quote:post_uid14] Hoi hoi

Dank je wel, ga dit zeker testen, en zal je laten weten of het mij ook gelukt is op mijn iBookje

groetjes

mijn appeltje