faxen in Tiger zonder fax-apparaat?

Kan ik in Tiger faxen zonder een fax-apparaat? dus gewoon tekst in typen of een word document faxen met behulp van de 56k modem?

chris

In Panther doe je 'print' en in het printvenster zie je een fax optie. Is dat veranderd nu? Ik draai nog niet op Panther.

ik zie nu FAX PDF als optie onderaan

wel veranderd denk ik,

moet ik vooraf nog iets configureren?

chris

In Systeemvoorkeuren > Afdrukken en faxen > tab Faxen je gegevens invullen en de nodige vinkjes aanzetten is genoeg.

thanks, ik ga het vanmiddag proberen, scheelt me weer 5 euro oid bij het postkantoor :D

Ik heb net ff gekeken, want dat leek miij ook wel wat, maar ik kan alleen faxen ontvangen. Volgens mij, maar ik weet het niet zeker, moet je dan wel aangesloten zijn op de telefoonlijn. Voor het ontvangen van faxen heb ik overigens een ander iets waarbij ik een (gratis) eigen faxnummer heb. Die stuurt de faxen door naar mijn mail. Maar het zou ook erg handig zijn als ik rechtstreeks faxen kon verzenden, via internet.... (en als zuunige hollander, het liefst ook nog eens gratis....)

Faxen verzenden kan inderdaad alleen met je interne modem, die aangesloten moet zijn op een telefoonlijn.

het is gelukt!

super

maar heb wel een hele belangrijke tip:

voordat je het nummer intyped plaats eerst een ‘w’

dus

w 0800 2130

op die manier geef je de modem aan dat hij eerst moet wachten op kiestoon en vervolgens het nummer moet draaien. Anders werkt het niet (bij mij niet althans)

Gratis faxen versturen via internet:

http://www.tpc.int/sendfax.html

Veel plezier ermee…

Niet raar opkijken als je vervolgens zo nu en dan een ongewenste reclame voor copiers of watertanks binnen krijgt.

Of dat de persoon aan de andere kant een enorme hoeveelheid SPAM moet verwerken.