faxen met OS X en kabel modem

Beste mensen.

Omdat ik thuis beschik over een internet over de kabel en geen KPN telefoonlijn heb (gelukkig) heb ik de volgende vraag. Op internet kan ik er eigenlijk weinig over vinden.

Bestaat er een mogelijkheid om te faxen en faxen te ontvangen met een kabelmodem? Liefst iets software matigs ofzo? O-ja… Heb 'n G4 450 met OS X.2.6.

Alvast mijn dank.
Ciao,
daPOKER

Ja dat kan inderdaad. faxen over internet. je moet dan gebruik maken van de faciliteiten van een faxserver. ik weet zogauw de naam ervan niet meer,maar even op google zoeken en je vindt vast meerdere mogelijkheden. kijk eens bij [url]http://www.xoip.nl[/url]

Wat voor mobieltje heb je? Als het niet om teveel faxen gaat maar zo af en toe eens een fax kun je dit vaak ook prima via een data-nummer op je mobieltje doen (en dat weer koppelen aan je Mac).

Kan zelfs via bluetooth naar je mobieltje. Heb je gewoon weer een netwerkpoort erbij. Heb je nog een backup verbinding als je kabel even platligt. Kan je toch je post halen.

of geheel gratis via www.tpc.int

via tpc.int , moet je dan een programma instaleren, en zijn dan gewoon al je faxen free?, ik zou via mijn kabelmodem ook wel willen faxen, maar in theorie is dat toch hetzelfde dan mailen, maar waar hij dan bij de anderen uit de fax komt rollen, heb ik het mis?

@ Jello - Je hoeft niets te installeren, erg eenvoudig allemaal, lees het maar even door op hun site. Alleen ondervind ik wel problemen met het faxen van tiffjes en jpegjes... En in Mail moet je je text geloof ik als 'platte text' dingessen. Succes, en zet je je bevindingen hier neer?

Ik ga het zeker eens proberen, nu eens een vrien vinden met een fax ...

Als er iemand is hier op dit forum, die het niet erg vind een aantal testfaxen te ontvangen en de faxresultaten wil 'evalueren', dan zou ik daar ook erg blij mee zijn. ik ken nl. ook alleen maar 'zakelijke connecties' met faxen, en die stoor ik liever niet met dit soort getest...