Faxen met Panther

Hallo,

Het lukt mij niet om faxen te versturen met MAC OSX Panther.
Ik krijg geen kiestoon, wat ik met MAC OS 9.1 wel krijg.
Enig idee wat ik fout doe?
Alvast bedankt :slight_smile:

Open het document dat u wilt faxen. Kies 'Druk af' uit het Archief-menu. Klik op de knop 'Fax'. Typ het faxnummer van de gebruiker waarnaar u de fax wilt versturen in het veld 'Naar'.

Als u een gebruiker wilt selecteren in het programma Adresboek, klikt u op de knop ‘Adresboek’ rechts naast het veld ‘Naar’. Controleer of het faxnummer is opgegeven van alle gebruikers die u in Adresboek selecteert. Als u meer wilt weten over het gebruik van Adresboek, opent u Adresboek en kiest u ‘Adresboek Help’ uit het Help-menu.
Typ indien nodig het voorvoegsel voor uw telefoonsysteem in het veld ‘Voorvoegsel’. (Als u bijvoorbeeld een 9 moet kiezen voor een buitenlijn, typt u “9” in het veld ‘Voorvoegsel’.)
Als u wilt faxen via een andere modem dan de ingebouwde modem van de computer, kiest u de gewenste modem uit het venstermenu ‘Modem’.
Als u een voorblad wilt meesturen met uw fax, schakelt u het aankruisvak ‘Voorblad’ in en typt u een bericht in het berichtveld.
Als u de standaardfaxinstellingen wilt wijzigen, kiest u het type instelling dat u wilt wijzigen uit het venstermenu ‘Faxvoorblad’. (U kunt de opties voor het gebruikte programma weergeven door het programma te kiezen uit het venstermenu.)
Geef indien nodig de gewenste instellingen op. (Als u bijvoorbeeld een aantal exemplaren wilt instellen, kiest u bij stap 8 de optie ‘Aantal en pagina’s’.)

Tip: als u een bepaalde combinatie van instellingen vaak gebruikt bij het faxen van documenten, kunt u deze reeks instellingen bewaren. Geef de gewenste instellingen op, kies ‘Bewaar als’ uit het venstermenu ‘Instellingen’ en geef een naam voor de reeks instellingen op. Als u deze instellingen wilt gebruiken bij het faxen van een document, kiest u de naam van deze reeks instellingen uit het venstermenu ‘Instellingen’.
Klik op de knop ‘Fax’.

De fax wordt verzonden zodra uw modem beschikbaar is. (Als u uw modem bijvoorbeeld gebruikt om verbinding te maken met het internet, wordt de fax verzonden nadat u de internetverbinding hebt verbroken.)

Uit de help file. Gek, maar mij is het juist nooit gelukt om te faxen onder OS 9.