faxen over adsl

Kan iemand mij vertellen hoe ik kan faxen in Mac OSX via mijn adsl modem?

Voor alle duidelijkheid. Ik gebruik een KPN wireless modem die verbonden is met de airport. Op dat wireless modem (speedtouch 716i v5 WL) zitten twee aansluitingen voor telefoon. Is het mogelijk om mijn Imac interne modem daar op aan te sluiten en dan te faxen? Welke instellingen moet ik gebruiken in dat modem?

Graag jullie hulp voor dit probleem.

Willy

Die twee telefoonaansluitingen zijn voor VoIP en daar kan je dus niet mee faxen.

Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar, hoe werkt dat dan VOIP?

En ik wil graag weten hoe ik dan wel een fax kan versturen vanaf de Mac.

Niet. Of gebruik maken van een faxservice als:

http://home.efax.com
http://www.faxservice.nl

je kunt geen faxen versturen vanaf een mac????????????

[quote:1d2d903f95="Willy"]je kunt geen faxen versturen vanaf een mac????????????[/quote:1d2d903f95]

wat moet je nou met faxen in deze tijd ???

je kan in je mac toch ook geen 78 toeren platen aan de voorzijde invoeren !! :lol:

[quote:affc6e3e4c="tumbadora"][quote:affc6e3e4c="Willy"]je kunt geen faxen versturen vanaf een mac????????????[/quote:affc6e3e4c]

wat moet je nou met faxen in deze tijd ???[/quote:affc6e3e4c]Je doet je sig eer aan :roll:
Xoip.com is weer terug en biedt onder meer een faxverzendservice.

Je kan ook gewoon je interne modem aansluiten op je telefoonlijn, alleen niet op de VoIP-poorten van je modem. Het is niet voor niks een [b:149db29846]fax[/b:149db29846]modem.

[quote:7fc90281b8="mgmheck"]Je doet je sig eer aan :roll: Xiop.com is weer terug en biedt onder meer een faxverzendservice.[/quote:7fc90281b8]

stuur de lezers dan wel door naar www.xoip.com anders blijven ze zoeken

faxen verstuur ik zelf dus niet, maar als iemand zonodig mij een fax wil sturen dan gebruik ik : http://www.kpn.com/kpn/show/id=883115

[quote:147bac22cf="tumbadora"][quote:147bac22cf="mgmheck"]Je doet je sig eer aan :roll: X[b:147bac22cf]oi[/b:147bac22cf]p.com is weer terug en biedt onder meer een faxverzendservice.[/quote:147bac22cf]

stuur de lezers dan wel door naar www.xoip.com anders blijven ze zoeken[/quote:147bac22cf]Oeps :schaamsmiley: (verbeterd)

[quote:7c281e6127="Willy"]Kan iemand mij vertellen hoe ik kan faxen in Mac OSX via mijn adsl modem?[/quote:7c281e6127] Niet, denk ik net als anderen voor mij, maar als er een modem in je Mac zit zou het zo moeten kunnen: [quote:7c281e6127="OS X Help"]Faxen versturen U kunt bestanden rechtstreeks vanaf de computer faxen naar een faxapparaat of een andere computer die is ingesteld om faxen te ontvangen. Als uw computer is voorzien van een modem die is aangesloten op een telefoonlijn, wordt de computer automatisch geconfigureerd voor het versturen van faxen. [list=1:7c281e6127][*:7c281e6127]Open het document dat u wilt faxen. [*:7c281e6127]Kies 'Druk af' uit het Archief-menu. [*:7c281e6127]Kies 'Fax PDF' uit het venstermenu 'PDF'. [*:7c281e6127]Typ het faxnummer van de gebruiker waarnaar u de fax wilt versturen in het veld 'Naar'. Als u een gebruiker wilt selecteren in het programma Adresboek, klikt u op de knop 'Adresboek' rechts naast het veld 'Naar'. Controleer of het faxnummer is opgegeven van alle gebruikers die u in Adresboek selecteert. Als u meer wilt weten over het gebruik van Adresboek, opent u Adresboek en kiest u 'Adresboek Help' uit het Help-menu. [*:7c281e6127]Typ indien nodig het voorvoegsel voor uw telefoonsysteem in het veld 'Voorvoegsel'. (Als u bijvoorbeeld een 9 moet kiezen voor een buitenlijn, typt u "9" in het veld 'Voorvoegsel'.) [*:7c281e6127]Als u wilt faxen via een andere modem dan de ingebouwde modem van de computer, kiest u de gewenste modem uit het venstermenu 'Modem'. [*:7c281e6127]Als u een voorblad wilt meesturen met uw fax, schakelt u het aankruisvak 'Gebruik voorblad' in en typt u een bericht in het berichtveld. [*:7c281e6127]Als u de standaardfaxinstellingen wilt wijzigen, kiest u het type instelling dat u wilt wijzigen uit het venstermenu 'Faxvoorblad'. (U kunt de opties voor het gebruikte programma weergeven door het programma te kiezen uit het venstermenu.) [*:7c281e6127]Geef indien nodig de gewenste instellingen op. (Als u bijvoorbeeld een aantal exemplaren wilt instellen, kiest u bij stap 8 de optie 'Aantal en pagina's'.) Tip: als u een bepaalde combinatie van instellingen vaak gebruikt bij het faxen van documenten, kunt u deze reeks instellingen bewaren. Geef de gewenste instellingen op, kies 'Bewaar als' uit het venstermenu 'Instellingen' en geef een naam voor de reeks instellingen op. Als u deze instellingen wilt gebruiken bij het faxen van een document, kiest u de naam van deze reeks instellingen uit het venstermenu 'Instellingen'. [*:7c281e6127]Klik op de knop 'Fax'. De fax wordt verstuurd zodra uw modem beschikbaar is. (Als u uw modem bijvoorbeeld gebruikt om verbinding te maken met het internet, wordt de fax verstuurd nadat u de internetverbinding hebt verbroken.)[/list:o:7c281e6127] U kunt de fax desgewenst later versturen. U kunt de fax bijvoorbeeld versturen wanneer het beltarief laag is. Kies 'Planner' uit het venstermenu 'Faxvoorblad' en voer de tijd in. Zorg ervoor dat de computer op dat tijdstip is ingeschakeld, niet in de sluimerstand staat en telefoonverbinding heeft.[/quote:7c281e6127]

Indien Willy NIET belt over het Internet (dus hij betaalt ook elke 2maanden voor zijn KPN telefoonabonnement) dan kan hij gewoon zijn iMac rechtstreeks op de telefoonuitgang van de splitter aansluiten OFWEL delen met de kabel van zijn gewone telefoontoestel. Hij kan de modem van de iMac dan niet rechstreeks op de modem aansluiten.

OF:

Indien Willy WEL belt over het Internet (dus WEL VOIP en dus geen 2 maandelijkse KPN rekening) dan moet hij de modem van de iMac dus RECHTSTREEKS op het ADSL MODEM aansluiten, en dan kan hij gewoon faxen, maar dan loopt het dus via VOIP. Dit moet en kan geen enkel probleem zijn!

Maar let op: Faxen vanaf het modem in de iMac kan nooit draadloos!

Nogmaals: faxen over VoIP gaat niet. Tenzij KPN misschien een of ander trucje toepast in de modem, maar dat denk ik niet.

[quote:de3b24dde5="mgmheck"] Xoip.com is weer terug en biedt onder meer een faxverzendservice.[/quote:de3b24dde5] gratiesch?

[quote:90c78e684e="wilko"]Nogmaals: faxen over VoIP gaat niet. Tenzij KPN misschien een of ander trucje toepast in de modem, maar dat denk ik niet.[/quote:90c78e684e]

[quote:90c78e684e]Kan ik ook faxen versturen en ontvangen over VoIP?
Ja, dat kan. U bent hierin wel afhankelijk van een goede en stabiele internetverbinding. Daarbij raadt XS4ALL u aan de datasnelheid van uw fax terug te brengen tot 9600 baud of zelfs lager.[/quote:90c78e684e]
http://www.xs4all.nl/allediensten/voip/faq.php#algemeen4

he verdorie xoip is goed voor binnen nederland